کد خبر: ۴۰۹۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵ 17 April 2017
به گزارش تابناک یزد،علی سرداری، معاون پرورشی، فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش  استان یزد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سی و پنجمین جشنواره قرآن، عترت و نماز دانش آموزان استان از ۳۱ فروردین ماه الی ۳ اردیبهشت ماه جاری در محل کانون ولایت تفت برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: در سطح مدارس بیش از ۱۵۵ هزار دانش آموز به رقابت پرداختند که بیش از ۱۷۰۰ دانش آموز از ۱۴ منطقه و شهرستان در مرحله استانی حضور دارند.

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: ۸۰ نفر برگزیده استانی خواهیم داشت که به مرحله کشوری راه می یابند.

وی ادامه داد: ۱۱۰ نفر از داوران برجسته استان طی این چهار روز داوری مسابقات را برعهده دارند.

سرداری افزود: این مسابقات در سه گروه قرآن شامل قرائت، ترتیل، تفسیر، مفاهیم قرآن، حفظ عمومی، حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ جزء  حفظ کل، بخش عترت شامل نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی و نماز شامل احکام، اذان، انشای نماز برگزار می شود.

وی ادامه داد: این مسابقات در دوره ابتدایی تا مرحله شهرستانی، متوسطه اول تا مرحله استانی و متوسطه دوم تا مرحله کشوری برگزار می‌ شود.

معاون پرورشی فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته مشاغل در هفته اول اردیبهشت ماه گفت: برگزاری نمایشگاه هایی در سطح شهرستان، ارائه بانک شغلی در سطح مدارس متوسطه اول، حضور سفیران تولید و اشتغال در مدارس، بازدید دانش آموزان از صنایع از جمله برنامه های این هفته برشمرد.

وی همچنین از اجرای طرح آزمایشی مدارس عاری از آسیب های اجتماعی به همت یکی از خیران استان خبر داد و گفت: امیدواریم برگزاری این گونه طرح ها در جهت دهی خیران به  امور فرهنگی موثر باشد. 

وی ادامه داد: این طرح در ۴ منطقه و ۱۶ واحد آموزشی به شکل آزمایشی دنبال خواهد شد.

سرداری جشنواره تجارب برتر دانش آموزی را از دیگر برنامه ها برشمرد و از جشنواره الگوهای برتر درس تفکر و زندگی در نیمه دوم اردیبهشت ماه خبر داد و افزود: در این جشنواره ۶۵۰ نفر از فرهنگیان شرکت خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار