مشهد 2017 و ظرفیت‌های گسترده برای بازنمایی زیبایی‌های شهر رضوی
پایتخت فرهنگی جهان اسلام یک فرصت ویژه برای معرفی کلانشهر مذهبی مشهد است که می تواند ظرفیت‌ها را بهتر بشناساند اما در این مدت کم باقی مانده می‌توان کارهای شتابزده و بدون برنامه و صرفا جهت رفع تکلیف انجام داد مگر ...
کد خبر: ۴۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۶ 30 May 2015

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حالی روز پنج شنبه درسالن فردوسی جهاد دانشگاهی و در همایش نقش رسانه در توسعه گردشگری، از تشکیل شورای سیاستگذاری مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد که فقط  کمتر از دو سال دیگر به برگزاری این رویداد مهم در مشهد فرصت باقی است.

و مگر نه اینکه « سازمان آیسسکو سال 2010 در باکو این مهم را اعلام کرد.» نکته ای که علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در نشست شورای هماهنگی و برنامه ریزی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام  هم بر آن صحه گذاشت.

این که 5 سال از این اعلام گذشته و حالا که حدود یک و سال و اندی دیگر به زمان برگزاری این رویداد باقی مانده مدیرکل ارشاد خراسان رضوی از تشکیل شورای سیاستگذاری مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 خبر داده که تا به حال هم فقط یک جلسه آن تشکیل شده از غفلت های مدیران فرهنگی ما حکایت دارد.

مسئولان شهری مشهد و از جمله سید سعید سرابی چهره قرآنی و فرهنگی متولی فرهنگی این شهرمی دانند پایتخت فرهنگی جهان اسلام یک فرصت ویژه برای معرفی کلانشهر مذهبی مشهد است که می تواند ظرفیت های غنی و گسترده این شهر را بهتر بشناساند اما در این مدت کم باقی مانده شاید فقط می توان کارهای شتابزده و بدون برنامه و صرفا جهت رفع تکلیف انجام داد مگر به شرط بیدار شدن از خواب غفلت و عزمی مضاعف و همه گانی در بهرمندی از فرصتهای محدود باقی برای بازنمایی زیبایی‌های شهر رضوی ...

پایتخت فرهنگی فرصتی است که تا سالهای مدیدی دیگر نصیب مشهد نخواهد شد پس می باید از این فرصت ارزنده ، بهره بهتری برده می شد اما... و البته هنوزکه دیر و دور است شاید کم زمانی نمانده باشد برای توانستن بشرط خواستن که ماهی را هر وقت از آب بگیرند تازه ست!

سرابی در سخنانش یکی از ظرفیت‌های مهم استان را فعالیت اهالی رسانه دانست و اضافه کرد: فعالیت اهالی رسانه می‌تواند به بخش محتوایی معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 کمک کند.

 وی هم چنین اظهار کرد: با وجود اهمیت جایگاه گردشگری در اقتصاد و فرهنگ کشور، متاسفانه ظرفیت‌‌های فرهنگی و هنری خراسان رضوی مورد غفلت قرار گرفته در صورتی که این ظرفیت‌ها در مناطق دیگری قرار داشت، قطعا بیشتر مورد توجه قرار می گرفت.

وی با بیان اینکه آرامگاه حاج بکتاش ولی در روستای فوشین جان در خراسان رضوی قرار دارد، تصریح کرد: کمتر کسی است که بداند این شخصیت فرهنگی دینی به عنوان مرشد و بزرگ 70 میلیون شیعه علوی که در ترکیه و سوریه و قبرس و... ساکن اند از شهرت خاصی برخوردار بوده است و این امر می‌تواند در جذب گردشگر مذهبی به این استان کمک قابل توجهی کند.‌‌

  تابناک خراسان رضوی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار