رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بروجرد گفت: سال گذشته یک ‎هزار و 800 پرونده تعزیراتی در این شهرستان مختومه شد.
کد خبر: ۴۱۴۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰ 27 April 2017

کیومرث حسن‎پور رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بروجرد، اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر یک ‎هزار و 800 پرونده در تعزیرات حکومتی بروجرد تشکیل و همه این پرونده‎ها مختومه و اجرا شد.


وی عنوان کرد: همه پرونده‎های وارده به اداره تعزیرات حکومتی بروجرد به صورت روزانه بررسی و مختومه می‎شوند و به این ترتیب می‎توان گفت که آمار و عملکرد این اداره 100 درصد محقق شده است.


رییس اداره تعزیرات حکومتی بروجرد بیان کرد: این تعداد پرونده در بخش‎های قاچاق، مسائل بهداشتی، پرونده‎های عادی و هیأت رسیدگی به تخلفات صنفی تشکیل و همه آنها به روز رسیدگی شده و حدود 8 میلیارد ریال از متخلفان وصول و به خزانه دولت واریز شده است.


حسن‎پور خاطرنشان کرد: تعداد انگشت ‎شماری از پرونده‎های باقی مانده از سال‎های گذشته نیز در اداره تعزیرات حکومتی رسیدگی و 100 درصد مختومه شده‎اند.


وی گران‎فروشی و عدم درج قیمت را به ترتیب در صدر تخلفات عنوان کرد و افزود: کم فروشی، تقلب، عرضه خارج از شبکه و قاچاق کالا از دیگر تخلفات صنفی در شهرستان بروجرد به شمار می‎روند.


این مسؤول اضافه کرد: با همکاری اداره صنعت، معدن تجارت، نیروی انتظامی، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت، گمرک، دخانیات و تعزیرات حکومتی بروجرد تلاش کردیم که در روزهای پایانی سال و افزایش تقاضای مردم برای خرید، جوی نسبتا آرام بر بازار حاکم شود.


حسن‎پور در خصوص پرونده‎های قاچاق کالا نیز تاکید کرد: پرونده‎های قاچاق کالا تشکیل شده در تعزیرات حکومتی از نظر تعداد اندک هستند، اما در زمینه جزای نقدی شاید سرآمد هزار پرونده عادی دیگر به شمار آیند.


وی به تنوع کالاهای قاچاق اشاره و تصریح کرد: پوشاک، سیگار، نفت و گاز، قطعات یدکی خودرو، موبایل و کامپیوتر جزو کالاهای قاچاق در شهرستان بروجرد محسوب می‎شوند.


رییس اداره تعزیرات حکومتی بروجرد با تاکید بر ضرورت تحقق شعار سال گفت: باید در کنار جلوگیری از قاچاق بی‎رویه کالا، اشد مجازات برای متخلفان در نظر گرفته شود.


حسن‎پور اظهار کرد: نمونه مشابه و تولید داخلی همه کالاهای قاچاق در کشور وجود دارد و نیازی به وارد کردن اینگونه کالاها نیست، از سویی ورود بی‎رویه کالا به کشور چرخ تولید را حرکت باز داشته و موجب بیکاری نیروهای عظیم کار می‎شود.


وی عنوان کرد: از آنجا که نظارتی بر تولید و توزیع کالاهای قاچاق در کشور وجود ندارد، استفاده از این کالاها ممکن است که از نظر بهداشتی مشکلات عدیده‎ای را برای مصرف‎کنندگان ایجاد کند.


رییس اداره تعزیرات حکومتی بروجرد در خصوص آخرین وضعیت عطاری‎های این شهرستان بیان کرد: سال گذشته جلسات متعددی در فرمانداری برگزار و تعدادی از این واحدها پلمب و تعطیل شد، همچنین تعدادی نیز پروانه کسب دریافت کردند، البته تا کنون نارضایتی از فعالیت عطاری‎ها به تعزیرات حکومتی گزارش نشده است.


حسن‎پور به تخلفات آرایشگاه‎های زنانه بروجرد اشاره و تاکید کرد: پرونده‎های متعددی در خصوص گران‎فروشی خدمات آرایشگاه‎های زنانه در تعزیرات تشکیل و مجازات لازم برای متخلفان در نظر گرفته شده است.


وی در خصوص کسانی که در خصوص صلاحیت‎های احصاء شده تعزیرات حکومتی حق و حقوقی از آنها تضییع می‎شود، گفت: این افراد می‎توانند با مراجعه به تعزیرات حکومتی درخواست رسیدگی به حق و حقوق خود را داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار