رئیس بیمارستان فوق تخصصی چشم خاتم الانبیاء (ص) دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همایش بین المللی تازه های جراحی آب مروارید با حضور 500 چشم پزشک داخلی و خارجی از سوم تا پنجم خرداد ماه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می شود.
کد خبر: ۴۱۶۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳ 30 April 2017
به گزارش تابناک رضوی،دکتر اکبر درخشان  صبح امروز  در جمع خبرنگاران ، با بیان اینکه کاتاراکت یا آب مروارید، شایع ترین بیماری چشمی است که در سنین بالا بروز می کند، 
افزود : سالانه یک هزار عمل جراحی آب مروارید در این بیمارستان انجام می شود.
درخشان افزود:بیمارستان تخصصی چشم خاتم الانبیاء مشهد مجهزترین و بزرگترین مرکز 
فوق تخصصی شمال شرق کشور است که با دارا بودن 49 متخصص، بیشترین دستیار تخصص چشم پزشکی در سطح کشور پس از تهران ،پاسخگوی بیماران در بخش جراحی های اورژانسی چشمی و پیوند قرنیه  است.
وی با بیان اینکه سالانه 152 هزار نفر، برای روند درمان بیماریهای چشمی به درمانگاه چشم پزشکی بیمارستان خاتم الانبیاء مشهد مراجعه می کنند،گفت: تعداد مراجعه کنندگان  
به اورژانس چشم پزشکی بیمارستان خاتم الانبیا نیز 100 هزار نفر در سال است و سالانه 
39 هزار عمل جراحی چشم توسط متخصصان این مرکز انجام می شود.
درخشان افزود: اکنون بیمارستان خاتم الانبیاء دارای 7 اتاق عمل جراحی فعال و 3 اتاق عمل جراحی اورژانسی است که در واقع این بیمارستان اکنون با 10 اتاق عمل فعال 
خدمات رسانی می کند و برنامه ریزی برای افزایش اتاق عمل تا 12 اتاق رابرای امسال درنظرداریم.
وی گفت: امسال پیرو هماهنگی های انجام شده در نظر داریم ظرفیت تخت های بیمارستانی را از 68 تختخوابی به 128 تخت افزایش داده و بانک چشم را تا آخر این ماه در بیمارستان خاتم الانبیاء ایجاد می کنیم.
درخشان افزود: متخصصان چشم و قرنیه بیمارستان خاتم الانبیاء در روند درمانی چشمی بیماران محروم روستاها و حاشیه شهر در خیریه سلامتی که وزیر بهداشت به عمل های جراحی می پردازد در تیم جراحی چشم به شکل خیریه در تیم پزشکی وزیر بهداشت حضور دارند.
در ادامه جلسه،دکتر سیامک زارعی،دبیر عملی همایش بین المللی تازه های جراحی آب مرواید نیز گفت: در این همایش علاوه بر چشم پزشکان ایرانی ،متخصصانی از کشورهای آلمان، آمریکا، کانادا و مکزیک نیز حضور دارند.
وی خاطرنشان کرد: همزمان با برگزاری این همایش سمینار پرستاری و مراقبت های پرستاری با همکاری دانشکده پرستاری با حضور بیش از 100 نفراز پرستاران بخش های چشم پزشکی برگزار می شود.
زارعی افزود: یکی از بیشترین عمل های جراحی در حوزه چشم پزشکی عمل جراحی آب مروارید است که در ایران انجام
 می شود و کیفیت این عمل در ایران مشابه کشورهای پیشرفته است.
وی خاطر نشان کرد: آب مروارید یکی از بیماریهای چشمی است که با بالا رفتن سن ایجاد می شود و در اثر کدورت عدسی چشم ایجاد می شود که اگر عمل نشود، باعث افت دید فرد می شود.
زارعی افزود: نوعی دیگر از بیماری آب مرواید به صورت ارثی در کودکان ایجاد می شود. 
 و بیماری آب مروارید از سن 45 سالگی آغاز می شود و به طور معمول در سنین 60 سال بیمار نیاز به عمل جراحی دارد.
دکتر محمدرضا صداقت افزود: عمل جراحی آب مروارید به صورت سرپایی و با بی حسی انجام می شود که طول مدت بستری بیمار برای این عمل جراحی حدود شش ساعت به طول 
می انجامد.
صداقت گفت: چشم پزشکی از جمله رشته های پزشکی است که نیاز به تجهیزات درمانی حدود چندین میلیارد دارد و از این لحاظ در استان خراسان بزرگ با کمبود پزشک متخصص مواجه نیستیم، اما برای شهرستانهایی که فاصله کمی با هم دارند،نیاز به این نیست که برای شهری این تجهیزات چند میلیاردی فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد: بیمارانی که برای جراحی چشم و قرنیه به بیمارستان مراجعه  
می کنند،پس از 24 ساعت می توانند از بیمارستان مرخص شوند و معمولا عملهای جراحی چشم،به روش بی حسی و موضعی است و نیازمند به هتلینگ بیمارستان نیست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار