رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد:
مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد در مراسم معارفه مشاور جوان این سازمان، بهره‌مندی از نیروی کار جوان را عاملی برای کسب موفقیت‌های بیشتر دانست.
کد خبر: ۴۱۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶ 01 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، حسین جنگی در مراسم معارفه مشاور جوان سازمان زمین و مسکن اظهار کرد: سازمان زمین و مسکن، یکی از سازمان‌های نوپا و جوان شهرداری مشهد است که به مدیریت زمین‌های شهر می‌پردازد.
وی بیان کرد: این سازمان زمانی تاسیس شد که حاشیه مشهد مملو از ساخت و سازهای غیرمجاز و تفکیک اراضی شده بود. در چنین وضعیتی بود که شهرداری مشهد به تشکیل سازمانی چابک متخصص پرداخت تا بتواند با برنامه‌ریزی جامع در این زمینه، به مدیریت اراضی شهر اشتغال ورزد.
این مقام مسوول صیانت از اراضی شهر را یکی از وظایف سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد دانست و تاکید کرد: صیانت از اراضی شهر، یکی از مهم‌ترین وظایف سازمان زمین و مسکن به شمار می‌رود. متاسفانه تا قبل از تاسیس این سازمان، تغییرات در اراضی شهری با دخالت مستقیم افراد صورت می‌گرفت که اکنون از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری به عمل آمده است.
مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد افزود: 3 هزار هکتار به اراضی شهر اضافه شده که هدفش توسعه مشهد بوده است. سازمان زمین و مسکن توانسته از افزایش هزینه‌های شهرداری برای مدیریت اراضی جلوگیری کند.
جنگی، دومین وظیفه شهرداری را تملک اراضی مورد نیاز برشمرد و تاکید کرد: دومین وظیفه شهرداری به تملک اراضی مورد نیاز برمی‌گردد. این اراضی برای ساخت فضای سبز، معابر و توسعه خطوط قطار شهری در نظر گرفته شده‌اند.
وی کسب درآمد پایدار برای شهرداری را از دیگر رسالت‌های سازمان زمین و مسکن دانست و عنوان کرد: امروزه شهرداری‌ها به درآمد پایدار نیاز دارند. سازمان زمین و مسکن شهرداری با خرید و فروش اراضی و انجام معاملات در این زمینه، ارزش افزوده حاصله را به عنوان درآمد پایدار برای شهرداری به ارمغان می‌آورد.
مدیرعامل سازمان زمین و مسکن شهرداری مشهد ادامه داد: درآمد 60 درصد مناطق شهرداری مشهد زیر 50 میلیارد تومان است اما سازمان زمین و مسکن در 8 منطقه از شهر، بیش از 100 میلیارد تومان درآمد کسب می‌کند که درآمد مستقیم به شمار می‌رود. امکان کسب درآمد غیرمستقیم نیز برای این سازمان وجود دارد.
جنگی بیان کرد: اکنون نیروهای سازمان زمین و مسکن به 30 نفر می‌رسد. امید است با استقرار مشاور جوان در این سازمان بتوانیم به موفقیت‌های چشمگیری دست یابیم.
در ادامه این مراسم، هادی قاسم‌پور، مشاور شهردار و رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: امید می‌رود که اعضای گروه مشاوران جوان بتوانند با رصدها و تحلیل‌های کاربردی بتوانند سازمان زمین و مسکن را یاری دهند.
وی عنوان کرد: عمر گروه مشاوران جوان و سازمان زمین و ساختمان شهرداری مشهد جوان یکی است و هر دوی آن‌ها در سال 86 تاسیس شده‌اند. جوان بودن، وجه اشتراک این دو مجموعه شهرداری است.
این مقام مسوول یکی از اهداف گروه مشاوران جوان را تربیت نیروی انسانی کارآمد و متعهد دانست و خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی کارآمد و متعهد، یکی از اهداف گروه مشاوران جوان است. با توجه به آنکه سطح تحصیلات در کشور افزایش یافته، به همین سبب شهرداری و مجموعه‌های آن نیز باید از نیروی انسانی متخصص برخوردار باشند.
مشاور شهردار مشهد در امور جوانان تاکید کرد: اعضای گروه مشاوران جوان بازدیدهایی را از محلات حاشیه شهر داشته‌اند که مورد تحسین مسوولان قرار گرفت. اعضای این گروه توانستند با تبدیل‌سازی گفتمان ملی حاشیه شهر مشهد نقش موثری را در آسیب‌شناسی و مدیریت اراضی آن ایفا کنند.
گفتنی است: در پایان این مراسم با اهدای حکم، مسعود مصطفایی به عنوان مشاور جوان این سازمان معرفی شد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار