مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ضمن تشریح بخشی از فعالیتهای این دبیرخانه در سال ۹۵، افزود: دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در کسب عناوین، مقامها و رتبه ها همواره در کشور پیشتاز است.
کد خبر: ۴۱۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 02 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، محمد حسین عبداللهی مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی گفت:به فضل الهی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در تلاشی کم نظیر دستاوردهای بزرگی تا پایان برنامه پنجم توسعه به دست آورده و آماده ورود به برنامه ششم توسعه است.
 
وی اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار تا این لحظه یک هزار و ۷۲۷ کانون در استان خراسان رضوی مشغول به فعالیت می باشند که از این تعداد ۶۹۴ کانون شهری، ۱۰۳۳ کانون روستایی، ۲۶ کانون در مصلی ها و ۲۲ کانون در دانشکاه ها است همچنین ۱۱۷ باب خانه نور هم در استان فعال می باشد.
 
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی اظهار داشت: برنامه ریزی مدون و دقیق در حوزه های مختلف باعث شده تا به لطف الهی در جشنواره ها و رخدادهایی که به صورت استانی یا کشوری برگزار شده در کسب عناوین، مقامها و رتبه ها در کشور همواره پیشتاز بوده که این خود نشان دهنده ظرفیت بالای این استان پهناور است.
 
عبداللهی با اشاره به کسب رتبه های برتر توسط اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در رشته های مختلف یازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان، جشنواره سرود روستایی، جشنواره آواها و نغمه ها و جشنواره ملی محراب گفت:هدف از برگزاری این جشنواره ها کشف استعدادهای کانون های فرهنگی هنری و ایجاد فضای نشاط و امید در کانون ها می باشد.
 
وی افزود:در سال ۹۵ چهارمین دوره جشنواره بچه های مسجد با مشارکت بیش از ۱۷۰۰ کانون فرهنگی هنری با هدف توجه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت و نقش کانون های مساجد، ایجاد رقابت سالم و پویا در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری، حضور حداکثری کانون های فرهنگی هنری مساجد در فعالیت های عمومی و فرهنگی و گسترش و بسط معارف دینی و ارزشی با استفاده از ظرفیت کانون ها برگزار شد که مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا اردیبشهت سال جاری در ۲ بخش فعالیت های کانونی و بخش ویژه(جوان مومن انقلابی) ادامه دارد.
 
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در برگزاری جشن های دهه کرامت اشاره کرد و گفت: برگزاری چهار مرحله جشنواره ملی محراب و برگزاری ۸ سال متوالی مراسم گلباران حرم مطهر رضوی در روز اول دهه کرامت از فعالیت های شاخص این دبیرخانه در دهه کرامت و حضور پرشور کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در جشن های رضوی می باشد.
 
عبداللهی با بیان اینکه همه ساله در اوقات فراغت بیش از ۱۰ هزار برنامه در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برگزار می شود، اظهار داشت:برگزاری با شکوه برنامه های دهه کرامت، همایش اندیشه های آسمانی، دوره آموزشی سفیران آسمانی، تشکیل هسته های پژوهشی، طرح بزرگ قرآنی ۱۴۵۰، آموزش قرآن در مساجد، ترتیل و جزء خوانی قرآن در ماه مبارک رمضان، مسابقه طرح تفسیر کوتاه جزء چهارم قرآن، محفل انس با قرآن در کانون ها، مسابقه موذنین و مکبرین ، طرح تلاوت نور و برگزاری شورای قرآنی بخش اندکی از فعالیت های دبیرخانه کانون های مساجد خراسان رضوی می باشد.
 
وی حوزه خواهران را بخش جدایی ناپذیر و بسیار فعال در دبیرخانه استان دانست و افزود:علاوه بر دهها برنامه که در حوزه خواهران در طول سال برگزار می شود مراسم گلباران حرم مطهر رضوی که همزمان با ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) و در آغاز دهه کرامت توسط خواهران اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی برگزار می شود یکی از بهترین و بزرگترین برنامه هایی است که توسط این حوزه انجام می شود.
 
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی ادامه داد:همچنین برنامه های متعدد دیگری همچون گردهمایی رابطان خواهر، ششمین جشنواره فرهنگی کوثر، دوره آموزشی تربیت مبلغ اقتصاد مقاومتی، همایش عفاف و حجاب، نشست فرهنگی ما از نسل فاطمه ایم، برنامه فرهنگی و قرآنی بشارت در ماه مبارک رمضان، کارگاههای آموزشی ریحانه بهشتی، جشن های رضوی در دهه کرامت و جلسات شورای مشورتی تنها بخشی از مجموعه فعالیت های حوزه خواهران دبیرخانه استان است.
 
عبداللهی به حمایت های انجام گرفته از کانون های فرهنگی و هنری استان اشاره کرد و اظهار داشت:از کانون های فرهنگی هنری مساجد استان حمایت های نقدی در قالب سرانه، اهداء کتاب و تجهیزات کتابخانه ای و همچنین حمایت از طرحهای موفق کانون ها و حمایت های مشارکتی هم انجام می گیرد.
 
وی به حضور پر شور اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و نقش آنها در فعالیتهای ملی و مذهبی اشاره کرد و افزود:در سال گذشته در راستای توزیع عادلانه حمایت های دبیرخانه از بیش از ۸۰۰ کانون های فرهنگی هنری مساجد بازدید به عمل آمد همچنین استاندار خراسان رضوی به همراه مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی و جمعی از مسئولین هم به واسطه فعالیت های مثبت و پر ثمر کانون های فرهنگی هنری مساجد از برخی کانون ها بازدید به عمل آورد.
 
عبداللهی به برگزاری جلسات شورای مشورتی و نمایشگاه قرآن و عترت اشاره کرد و گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی با کمک و همراهی ائمه جماعات استان، مدیران محترم، مسئولین و مشارکت جدی اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد ضمن بهره مندی از ظرفیت های بالقوه جوانان و نوجوانان با تمام توان همچون سالهای گذشته در راستای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بر می دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار