مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد با اشاره به تولید یک‌هزار خبر در سال گذشته در سپاد گفت: کمپین خبرنگاران سپاد راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۴۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰ 31 May 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی منطقه تجاری و گردشگری سپاد، سید مهدی درهمی در نخستین همایش ملی رسانه و گردشگری ضمن ارائه گزارش عملکرد 27 ساله این منطقه در زمینه گردشگری بر لزوم همکاری و همیاری نزدیک رسانه‌ها و بخش خصوصی بر توسعه گردشگری و جذب گردشگر تاکید کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های منطقه تجاری گردشگری سپاد به لطف حضور فعال در رسانه ها و تولید اخبار به اطلاع عموم مردم رسیده است و حضور مردم در این منطقه نتیجه اهتمام سپاد به امر رسانه است.

درهمی، تولید بیش از هزار عنوان خبر را از فعالیت‌های این منطقه در سال گذشته دانست و افزود: سپاد به منظور همراهی صنعت گردشگری و رسانه ها اقدام به راه اندازی کمپین خبرنگاران سپاد کرده است.

وی هدف از تشکیل این کمپین را ایجاد زمینه همکاری و همراهی منطقه تجاری گردشگری سپاد با رسانه ها و خبرنگاران عنوان کرد و اضافه کرد: مهمترین راه توسعه صنعت گردشگری در مشهد همکاری فعالان بخش خصوصی و رسانه است به همین منظور سپاد به عنوان بزرگترین فعال گردشگری استان در این مسیر پیشگام شده است.

درهمی ادامه داد: بدون هیچ اقدام خاصی همچنان زائر به مشهد خواهد آمد اما وظیفه ما به عنوان یک میزبان، پذیرایی بی شائبه، بی منت و در شان زائران امام رضا (ع) است و از این منظر در منطقه تجاری گردشگری سپاد بنا را بر آن نهادیم تا زمینه تفریحات و سرگرمی زائران را با بهترین امکانات و کیفیت در فضایی فرهنگی و عاری از هرگونه تعارض با ارزش‌های اسلامی و فرهنگی فراهم کنیم.

وی با اشاره به انتخاب مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی گفت: باید به بی توجهی ها نسبت به این کلان شهر مذهبی پایان داد و از مثلث طلایی دولت، بخش خصوصی و دانشگاه برای همکاری بدون چشمداشت در ایجاد زیرساخت های لازم، برنامه ریزی نمود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: باید در سال 2017 بتوانیم نمایشگاه کتاب، نمایشگاه های فرهنگی و چندین همایش با موضوع های مختلف با سطح کیفی بین المللی در سطح مشهد برگزار کنیم تا امکان معرفی استعداد و توانایی های این شهر به جهان اسلام مهیا شود.

رسانه احتیاج به تدوین برنامه منظم در حوزه گردشگری دارد

مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد بیان کرد: رسانه احتیاج به تدوین برنامه های منظم استراتژیک و عملیاتی در حوزه گردشگری دارد.

وی با اشاره به جایگاه مهم رسانه در صنعت گردشگری عنوان کرد: بسیاری از گردشگران با توجه به تصویری که رسانه ها از مناطق گردشگری ارایه می کنند، مقصد خود را انتخاب می کنند و به همین منظور است که باید به رسانه توجه ویژه داشت.

درهمی اضافه کرد: رسانه‌ها باید با بهره گیری از روش‌های علمی و کارشناسانه در زمینه‌هایی نظیر؛ نحوه برقراری ارتباط، چگونگی عرضه و ایجاد تقاضا طبق برنامه ای منظم حرکت کنند.

مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد با اشاره به حمایت سپاد از همایش ملی رسانه و گردشگری عنوان کرد: حمایت منطقه تجاری گردشگری سپاد از نخستین همایش ملی رسانه و گردشگری، نشان از اعتقاد و باور این مجموعه به تاثیر گذاری رسانه در رونق گردشگری دارد.

وی با اشاره به استفاده صحیح سپاد از ظرفیت های اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در رسانه افزود: صداقت مبنای فعالیت سپاد در عرصه رسانه است.

درهمی همچنین با تأکید بر حضور صحیح در رسانه، تصریح کرد: هر خبر و اطلاعاتی که صحیح مخابره شود برای آحاد جامعه مفید است و اگر نادرست باشد و با عدم صداقت همراه شود منافع مادی و معنوی جامعه را به مخاطره می اندازد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه منطقه تجاری گردشگری سپاد بعد از بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) پر بازدید ترین مکان در شرق کشور است، تصریح کرد: سپاد از بزرگترین مناطق تجاری، گردشگری در کشور است که قریب به 20 سال است که در جهت خدمت رسانی به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی می کوشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار