استاندار کرمانشاه یکی از مشکل اصلی این استان را صورت نگرفتن مسئله شناسی و برآورد مسائل اجتماعی دانست و گفت: انتظار داریم دانشگاه رازی دفتری برای مسئله شناسی مشکلات استان ایجاد کند و راهکارهای مناسبی ارائه دهد.
کد خبر: ۴۱۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ 02 May 2017
به گزارش خبرگزاری  تابناک به نقل از فارس، اسدالله رازانی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم که پیش از ظهر امروز در سالن شهید علی‌محمدی دانشگاه رازی برگزار شد، اظهار داشت: معلمان و اساتید در تمام جوامع بشری، برترین اقشار هستند و همواره در کنار فداکاران و ایثارگرانی همچون آتش‌نشانان و مرزبانان قرار می‌گیرند.

استاندار کرمانشاه با اشاره به خدمات انقلاب در طول 38 ساله پیروزی جمهوری اسلامی، گفت‌: میزان هدر رفت منابع در هشت سال گذشته بیش از حد معمول بوده، البته نمی‌توان از خدمات دولت قبل چشم‌پوشی کرد.

وی به کارهای اجرایی بزرگ بعد از انقلاب در استان کرمانشاه اشاره و بیان کرد: دانشگاه رازی، طرح گرمسیری، احداث سدهای متنوع در استان، خدمات گازرسانی و... از خدمات بزرگی است که پس از انقلاب در استان شادهد آن هستیم.

رازانی با بیان اینکه هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و خیلی از پروژه‌ها نیمه‌کاره است، تصریح کرد: یک مشکل اصلی که در استان مشهود است صورت نگرفتن مسئله شناسی و برآورد مسائل اجتماعی است، در کرمانشاه مسئله شناسی خوبی صورت نگرفته است و به همین دلیل استان درگیر مسائل اجتماعی است.

وی نحوه حل و فصل تعارضات را هنوز بر پایه خشونت دانست و اضافه کرد: برای مثال کاربرد اسلحه گرم را می‌توان نام برد‌، بارها مشاهده شده که طرفین درگیر برای حل مسائل از اسلحه گرم استفاده می‌کنند که، البته بیشتر برای ترساندن و به اصطلاح زهر چشم گرفتن است ولی برداشت بسیار بدی از این قضیه در بین سایر اقشار جامعه می‌شود‌.

این مقام ارشد اجرایی استان کرمانشاه با بیان اینکه آمار خودکشی در استان بسیار بالاتر از حد متوسط کشور است، افزود: انتظار داریم دانشگاه رازی دفتری برای مسئله شناسی مشکلات استان ایجاد کند و راهکارهای مناسبی ارائه دهد.

رازانی در بخش اقتصادی نرخ پس‌انداز را بسیار پایینی توصیف کرد و ادامه داد: کرمانشاه شرایط ویژه‌ای دارد و کارکرد ویژه‌ای را می‌طلبد و مسئله شناسی می‌تواند در رفع مشکلات 
بسیار موثر باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار