رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان لرستان از برگزاری نخستین کنگره شعر انتظار استان لرستان در شهر الیگودرز خبر داد.
کد خبر: ۴۱۷۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۷ 03 May 2017
 فریبرز حاتمی رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان لرستان شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: نخستین کنگره استانی "شعر انتظار" توسط انجمن شعر سازمان بسیج هنرمندان سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در شهر الیگودرز برگزار می‌شود.


وی با بیان اینکه شاعران تا ۲۷ اردیبهشت فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند افزود: قالب شعر این کنگره آزاد بوده و شاعران می‌توانند آثار خود را در هر قالبی که می‌خواهند به دبیرخانه کنگره ارسال کرده و در کنگره شرکت کنند.


رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان لرستان با بیان اینکه مراسم اختتامیه اولین کنگره شعر انتظار همزمان با سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر در الیگودرز برگزار می‌شود ،اظهار داشت: بیست جایزه ۲ میلیون ریالی برای 20 اثر برتر کنگره شعر انتظار در نظر گرفته شده است ضمن اینکه کمک هزینه حضور مدعوین این کنگره نیز از سوی بسیج هنرمندان پرداخت خواهد شد.


وی افزود: هنرمندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه کنگره شعر انتظار به آدرس خرم آباد، میدان ۲۲ بهمن- مجتمع فرهنگی هنری ارشاد -دفتر بسیج هنرمندان لرستان ارسال کنند و از طریق شماره تلفن 066_33205266 و آدرس جیمیل sherbhl62@gmail.com
با دبیرخانه ارتباط بگیرند.


حاتمی هدف از برگزاری کنگره شعر انتظار را توجه به ظرفیت شاعران لرستانی و شناساندن هر چه بهتر آنها به جامعه هنری استان و کشور عنوان کرد و افزود: استان لرستان به عنوان یک استان کاملاً شیعه‌نشین شاعران و هنرمندان بسیار توانمندی در حوزه‌های مذهبی و آیینی دارد.


این مسوول خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود کلیه نهادهای فرهنگی استان حرکتی را که سازمان بسیج هنرمندان پایه‌گذاری کرده است ادامه داده و در برگزاری کنگره شعر انتظار کمک کنند.


وی همچنین از تلاش برای دعوت از برخی از شاعران انقلابی برجسته کشور در اختتامیه کنگره شعر انتظار خبر داد و محورها و موضوعات کنگره "شعر انتظار" را به شرح زیر اعلام کرد: 
1_استکبار ستیزی و عدالت گستری قیام حضرت مهدی(عج)
2_ راز و نیاز با امام زمان(عج)
3_ وحدت مذاهب اسلام و ظهور منجی بشریت
4_ ولایت فقیه، نیابت از امام عصر
5_ انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور
6_ بصیرت و دفاع فاطمی از حریم ولایت زمینه ساز ظهور
7_ ظهور، و سرنگونی کاخ های ظلم و ستم
8_ نصرت الهی و پیروزی مستضعفان بر مستکبران
9_ مدافعان حرم، سربازان امام عصر(عج)
10_ حجاب و عفاف در جمعه منتظر
11_ امر به معروف و نهی از منکر در عصر انتظار


حاتمی در پایان ابراز داشت:پیش بینی می‌شود هنرمندان لرستانی استقبال خوبی از نخستین کنگره شعر انتظار در استان لرستان داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار