دبیر علمی هفدهمین کنگره سراسری اپتومتری خراسان:
دبیر علمی هفدهمین کنگره سراسری اپتومتری خراسان گفت: در زمینه پیشگیری از بروز بیماری‌های چشمی در کشور اقدامات موثری صورت گرفته و بیشترین علل نابینایی و کم بینایی در ایران آب مروارید است.
کد خبر: ۴۱۸۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۱ 03 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از خبرگزاری تسنیم،عباس عظیمی در حاشیه برگزاری هفدهمین کنگره سراسری اپتومتری خراسان در نشستی خبری با خبرنگاران، اظهار داشت: جهان در مسیر رشد و تعالی در حال حرکت است و در حوزه درمان چشمی و عینک طبی باید آخرین فناوری روز دنیا را در کشور اجرا کنیم.
وی افزود: بر اساس برنامه‌های وزارت به اشت متخصصان اپترومتری برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کنیم و در هفدهمین کنگره اپتومتری خراسان هم بیش از ۴۰۰ متخصص از کشورهای ایران، آلمان، ژاپن و استرالیا و حاضر هستند و از مجموع ۱۲۵ مقاله رسیده ۲۵ مقاله آن پذیرفته شده است.
دبیر علمی هفدهمین کنگره سراسری اپتومتری خراسان با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این کنگره سه روزه ارتقاء سطح سلامت بینایی است، خاطرنشان کرد: تعداد ۳ هزار متخصص چشم پزشک در ایران ۴۵۰ متخصص در استان داریم و خراسان رضوی قطب چشم پزشکی ایران است.
عظیمی تصریح کرد: در حوزه اپتومتری و مباحث چشم و بینایی حدود ۲۰ سال برنامه‌های متنوع علمی و آموزشی را باهدف سلامت در بینایی برگزار شده است.
وی با اشاره به اینکه دکترای اپتومتری متفاوت با چشم‌پزشکی است، تاکید کرد: متخصصان اپتومتری به عنوان مراقبان اولیه چشمی و بینایی شناخته می‌شوند.
رئیس انجمن اپتومتری خراسان با بیان اینکه در بحث نظارت بر مراکز عرضه عینک به‌ویژه عینک‌های آفتابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌صورت جدی فعال است، گفت: ناظران جلوی فعالیت کسانی که به‌صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند را می‌گیرند.
عظیمی گفت: تنبلی چشم در ایران در میان کودکان ۲.۵ تا ۳ درصد است و غرب آسیا، شرق مدیترانه، خاورمیانه ایران به عنوان اولین و شناخته‌شده‌ترین کشور در نیروی انسانی و خدمت‌رسانی است.
وی با اشاره به اینکه در زمینه چاپ مقالات علمی در رابطه عیوب انکساری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در دنیا مقام اول را دارد، افزود: در ایران میزان کم بینایی و نابینایی همانند دیگر کشورها است که شامل ۳ درصد  تنبلی چشم، ۲۵ درصد عیوب انکساری و ۴۰ درصد افرادی که ۱۵ سال دیابتشان کنترل نشده هستند و بیشترین علل نابینایی و کم بینایی در ایران آب مروارید است و خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد رشد خوبی هستیم و پیشگیری‌های خوبی در این رابطه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار