کد خبر: ۴۱۹۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲ 06 May 2017
به گزارش تابناک یزد،مدیر کل انتقال خون استان یزد با اشاره به این که در سال گذشته استان یزد شاهد روند نزولی اهدای خون بانوان بوده است، گفت: میزان خون اهدایی  در استان در سال 95 حدود 40 هزار واحد بوده است.

دكتر «نقی تقوایی»  ضمن اعلام اين خبر، اظهار كرد: این سازمان نیاز به مشارکت حداکثری همه آحاد جامعه به ويژه بانوان در امر اهدای خون دارد و اين در حالي است كه متأسفانه در سال گذشته از اين لحاظ روند نزولی را در استان شاهد بوده‎‎ايم.

وي با بيان اين كه بنا بر فتوای برخي از مراجع و علماي دين، اهدای خون بر حجامت اولویت دارد، افزود: هنگامی که می‌توانیم از خون و فرآورده‌های خونی در راستای نجات همنوع خود استفاده کنیم، دور ریختن آن مناسب نیست لذا از شهروندان عزیز مي‎‎خواهيم كه به جای راه ‎‎ های قدیمی کم کردن خون، در امر مقدس اهدای خون سهیم باشند .

تقوايي در ادامه تهیه فراورده‌های خوني به جای خون کامل را یکی از چالش‌های مهم مراکز انتقال خون از جمله سازمان انتقال خون استان ذكر كرد و با اشاره به كاربردهاي درماني فرآورده‌های خوني، اعلام كرد: افزایش میزان پلاکت فرزیس، راه‌اندازی پلاسمای فرزیس و افزایش تهیه کیسه‌های کم لکوسیت از جمله محصولات نوین انتقال خون استان یزد در سال جاري هستند .

مدیر کل انتقال خون استان در این مورد افزود: اين محصولات نوین به صورت تخصصی توليد مي ‎‎ شود و برای درمان بیمارانی که مبتلا به بیماری ‎‎ های خاص هستند، مورد استفاده قرار می ‎‎ گیرد .

وي يكي ديگر از برنامه ‎‎ های اين مركز كه از چند سال گذشته شروع شده و امسال نيز دنبال خواهد شد را موضوع کاهش ضایعات خوني بیمارستان‏‏ها و استفاده و مدیریت مصرف بهینه خون و فرآورده‌های خونی در مراکز درمانی استان ذكر كرد.

دكتر تقوايي در پايان نيز با تشکر از همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان و مراکز درمانی در این امر، اظهار كرد: کاهش ضایعات فراورده‌‌های خونی از اهم فعالیت‌‌های امسال انتقال خون استان خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار