آنچه در مناظره ی دوم گذشت!
دومین مناظره انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با موضوع سیاست و فرهنگ، با حضور محمدباقر قالیباف، حجت الاسلام رئیسی، اسحاق جهانگیری، حجت الاسلام حسن روحانی، مصطفی هاشمی طباء، مصطفی میرسلیم؛ 6 کاندیدایی که قصد رقابت برای رسیدن به پاستور را دارند به پایان رسید.
کد خبر: ۴۱۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵ 06 May 2017
به گزارش تابناک رضوی؛ دومین مناظره انتخاباتی نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در حالی به پایان رسید که هیچ یک توفیقی در افزایش سبد رای خود بدست نیاوردند. هر یک از کاندیدا در این مناظره با بکارگیری تاکتیک قبلی توفیقی برای جلب نظر مردم نداشتند و به نظر کارشناسان هیچ یک حرف تازه ای ببرای بیان نداشتند.

در طول این مناظره، شش تن از کاندیداها خط کشی های خود را به طور کامل مشخص کردند، سه کاندیدا در دسته اصولگرایی جای می‌گیرند و بیشتر به نقدهای تند و تیز از دولت پرداختند. بر خلاف تصور میر سلیم نیز خط خود را کاملا مشخص کرد و بر خلاف مناظره ی گذشته رفتار سخت تری از خود نشان داد. 

آن چه در این مناظره مشهود بود این نکته است که همه ی کاندیداها شوک ابتدایی خود را در مناظره قبلی به جامعه وارد کرده بودند و نمی خواستند شوک دیگری وارد شود و از دو قطبی شدن پرهیز کردند. به همین دلیل همگی بر تاکیدات مناظره ی قبلی مانور دادند و حاشیه جنجالی بدان اضافه نکردند. در این راستا به دلیل اینکه مردم به دنبال افشاگری بیشتری هستند مناظره ی حاضر را چندان خوب ارزیابی نکرده و نتوانستند بین کاندیدهای طیف مورد نظر خود یکی را برگزینند. این تصمیم جبهه اصولگرا و اعتدالی است که با انصراف هر یک از کاندیدایی که اقبال مردمی چندانی ندارند راه را برای دیگری باز کند. به نظر برخی کارشناسان سیاسی همه ی کاندیداها فرصت سوزی کردند و نتوانستند اقبال داشته باشند و چنان چه بر همین منوال پیش برود نمی توان شاهد گرمی انتخابات پیش رو باشیم.
مناظره ی بعدی تنها فرصت هر یک از کاندیداست که عیار خود را نشان دهند تا آینده ی پاستور را به نام خود رقم بزنند.

لازم به توضیح است این مناظره حواشی خاص خود را داشت؛ در این رابطه ستاد محمدباقر قالیباف در اعتراض به اقدام مجری مناظره انتخابات برای تعویض برگه قرعه‌کشی، از وی به کمیسیون تبلیغات شکایت و اعتراض خود را به صورت مکتوب تقدیم این کمیسیون کرد. از سوی دیگر ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات ریاست جمهوری پس از دومین مناظره در گفتگو با خبرنگاران پیشنهاد داد تا مناظره ای بین احمدی نژاد و روحانی برگزار شود.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار