جاده‌های منتهی به مشهد به ویژه محور گناباد- تربت حیدریه و مشهد در گذشته قربانیان بسیاری گرفته است و به جاده مرگ معروف است. این در حالی است که در چندین سال اخیر بنا به ادعای متولیان امر بار ترافیکی این جاده با افزایش تسهیلات کاهش یافته است به طوریکه مدیران وقت وزارت راه از خبرنگاران خواستند نام این جاده را به محور «زندگی» تغییر دهند. اما باز هم شاهد خونین ترین تصادفات در این جاده در خراسان رضوی هستیم.
کد خبر: ۴۱۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱ 06 May 2017
تصادف خونین در جاده مرگ/ تغییر نام کارگشا نیست
 
به گزارش تابناک رضوی؛ جاده‌های منتهی به مشهد به ویژه محور گناباد- تربت حیدریه و مشهد در گذشته قربانیان بسیاری گرفته است و به جاده مرگ معروف است. این در حالی است که در چندین سال اخیر بنا به ادعای متولیان امر بار ترافیکی این جاده با افزایش تسهیلات کاهش یافته است به طوریکه مدیران وقت وزارت راه از خبرنگاران خواستند نام این جاده را به محور «زندگی» تغییر دهند. اما باز هم شاهد خونین ترین تصادفات در این جاده در خراسان رضوی هستیم. شاهد بر این ادعا واژگونی یک دستگاه مینی بوس در محور مشهد به تربت حیدریه موجب کشته و مجروح شدن ۱۴ نفر شد، است.
 
بنا به گفته ی رئیس هلال احمر مشهد این حادثه صبح امروز در کیلومتر ۵۰ محور مشهد به تربت حیدریه رخ داد.
جاده تربت حیدریه به گناباد در جنوب خراسان رضوی حدود 33 سال قبل به عنوان جاده آسیایی ساخته شد و اکنون روزانه بیش از 4 هزار خودروی سواری از این محور عبور می‌کنند که این آمار در ایام اوج به 2 برابر هم می رسد این جاده سال ها به علت بالا بودن آمار سوانح رانندگی به جاده مرگ مشهور شده بود اما ایجاد باند دوم محور مهنه- گناباد سبب شد تا مسئولان تصور کنند مشکلات این جاده برطرف شده و دیگر خطر در کمین نیست.
 
در مجموع هنوز پرونده جاده مرگ باز است و رانندگان با ترس و دلهره در این جاده 2طرفه (مهنه تا کال شور) تردد می کنند و همچنان مسئولان سرخوش از بهبود وضعیت اخبار ناگوار به دستشان نمی رسد. این محدوده بسیار پرخطر است و اگر تصادفی هم اتفاق بیفتد در بیشتر مواقع خسارات انسانی را به دنبال دارد چرا که در صورت انحراف به چپ خطر برخورد با وسیله نقلیه ای وجود دارد که از روبه رو حرکت می کند. این در صورتی است که حتی انتخابات هم دلیل خوبی برای بهبود وضعیت این جاده نیست و مسئولان بی توجه از کنار خطرات این جاده ی پر تردد و خطرناک عبور می کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار