رئیس شورای مشارکت‌های مردمی زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی:
رئیس شورای مشارکت‌های مردمی زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی گفت: گروهی از خیرین به سبک سنتی بعد از شناسایی بیمار نیازمند در بخش درمانی از وی حمایت می‌کنند.
کد خبر: ۴۲۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸ 08 May 2017
به گزارش تابناک رضوی آرزو حیدریان، رئیس شورای مشارکت‌های مردمی زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی در خصوص نحوه کمک‌های خیرین در حوزه سلامت بیان کرد: گروهی از خیرین به سبک سنتی بعد از شناسایی بیمار نیازمند در بخش درمانی از وی حمایت می‌کنند.
وی در ادامه گفت: یک عده خیرین برنامه ریز هستند و در برنامه ریزی میان مدت و بلند مدت وارد می‌شوند که اغلب به خاطر دیر بازده بودن این حوزه، کمتر خیرین در این حوزه ورود می‌کنند، اما گروهی از خیرین نیز به صورت مشترک از هر دو حوزه کمک‌رسانی برای خدمات خیرانه خود استفاده می‌کنند. 
رئیس شورای مشارکت‌های مردمی زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی اظهار کرد: ما سعی داریم که خیرین را از حالت سنتی خارج کنیم و به سمت کمک‌های خیرانه در جهت پیشگیری و مباحث آموزشی هدایت و مشاوره کنیم.
سرمایه‌گذاری خیرین در مجمع خیرین سلامت جهت‌دهی می‌شود
وی اضافه کرد: برهمین اساس طرح یک خیّر و یک پژوهشگر، در دست اقدام است، زیرا این طرح باعث ایجاد اشتغال نیز خواهد شد.
رئیس شورای مشارکت‌های مردمی زنان مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری‌های هدفدار اهمیت دارد افزود: اگر بدون در نظر گرفتن متخصص بیمارستانی احداث شود، مطمئنا مفید نخواهد بود، بلکه باید تربیت نیروی انسانی نیز مورد توجه قرار گیرد و افرادی در این زمینه آموزش ببینند، بورسیه شوند و به ایران برگردند و خدمت کنند.
وی با اشاره به اینکه تربیت نیروهای انسانی نیازمند حضور و حمایت خیرین است، عنوان کرد: سرمایه گذاری خیرین در حوزه تربیت نیروهای متخصص یکی از نیازهای امروز جامعه است، علاوه براین هدایت کمک خیرین به سمت اقدامات پیشگیرانه کمی سخت است، به عنوان نمونه اگر یک فرد سالخورده دچار بیماری صعب‌العلاج باشد، خیرین بیشتر تمایل به کمک دارند تا اینکه بگوییم یک فرد جوان برای اینکه به این بیماری سخت مبتلا نشود، نیاز به کمک خیرین دارد تا پیشگیری از بیماری صورت پذیرد.
حیدریان با تاکید براینکه در حال حاضر مباحث آموزشی و پیشگیرانه برای جامعه هدف، یعنی بانوان و دانش آموزان انجام می‌شود که امید است در سطح گسترده‌تر صورت پذیرد، اظهار کرد: در راستای هدایت کمک‌های خیرین به سمت مباحث پیشگیرانه آموزشی و پژوهشی همایش‌هایی در آینده برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار