استفاده از سوخت زیستی؛
رئیس انجمن سوخت‌های زیستی ایران گفت: سوخت های زیستی تولید شده از منابع ضایعاتی می توانند راه حل مصرف بالای سوخت و مسائل زیست محیطی در کشور باشند.
کد خبر: ۴۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 01 June 2015
به گزارش تابناک یزد، دکتر میثم طباطبایی، رئیس انجمن سوخت‌های زیستی ایران و عضو هیات علمی پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی، در نخستین نشست مجمع عمومی انجمن علمی سوخت‌های زیستی، با تاکید بر این‌که استفاده از سوخت‌های زیستی در کشور بسیار ضروری است، افزود: در دنیا این نوع سوخت‌ها نزدیک به ۷۰ سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما در ایران هنوز در زمینه استفاده از این نوع سوخت‌ها به توافق نرسیده‌ایم.

به گفته طباطبایی، استفاده از سوخت‌های زیستی در کشور ضروری است، زیرا این کار هم به محیط زیست کمک می‌کند و هم با توجه به مصرف بالای سوخت در کشور، کمک موثری به مسوولان در زمینه کنترل مصرف سوخت‌های فعلی خواهد کرد.

وی با تاکید بر مصرف بالای سوخت در کشور خاطر نشان کرد که ایران تا چند دهه سال آینده نفتی برای صادر نخواهد داشت زیرا مصرف و تولید نفت در کشور یکسان خواهد شد.

رئیس انجمن سوخت‌های زیستی ایران یادآور شد: سوخت های زیستی تولید شده از منابع ضایعاتی می توانند یکی از راه حلهای این معضل باشند.

وی بیان کرد: در ایران روزانه ۶۰ میلیون لیتر بنزین و ۶۰ میلیون لیتر گازوئیل مصرف می‌شود که این میزان به اندازه کل اتحادیه اروپا است و رقم بسیار بالایی محسوب می‌شود.

طباطبایی ابراز امیدواری کرد که انجمن سوخت های زیستی ایران در کنار کمیته سوخت‌های زیستی کارگروه بیوتکنولوژی محیط زیست ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بتوانند سوخت‌های زیستی را وارد چرخه سوخت مصرفی کشور کنند.

وی افزود: انجمن سوخت‌های زیستی ایران با دریافت مجوز از کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاسیس و اعضای هیات مدیره این انجمن دکتر کیخسرو کریمی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان (نایب رئیس)، دکتر مصطفی رحیم نژاد عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل (دبیر)، دکتر حسین احمدزاده عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد (خزانه دار)، دکتر فرید طالب نبا عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دکتر محمد پازوکی عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی و دکتر یعقوب منصورپناه عضو هیات علمی دانشگاه لرستان و بازرس انجمن دکتر مرضیه شفیعی عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان هستند.

رئیس انجمن سوخت‌های زیستی ایران از تمام علاقه مندان به عضویت در این انجمن دعوت کرد با مراجعه به سایت www.biofuelsociety.ir و دریافت فرم و تکمیل آن نسبت به عضویت در این انجمن اقدام کنند و یا درخواست عضویت خود را به نشانی پست الکترونیک biofuelsociety@yahoo.com ارسال کنند تا اقدام لازم در این خصوص صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار