مشاور و رییس حوزه شهردار مشهد در بازدید از گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد به مناسبت هفته جوان:
مشاور و رییس حوزه شهردار مشهد در بازدید از گروه مشاوران جوان به مناسبت بزرگداشت هفته جوان، اعضای این گروه را از ابعاد توانمندی علمی و تجربی، سرآمد دانست.
کد خبر: ۴۲۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۱ 10 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،مجید پیراسته در بازدید از این گروه اظهار کرد: هنگامی که مقام عمل را در کنار مقام صحبت و شعار قرار می‌دهیم، می‌توانیم به شهر خدمت کنیم. استفاده از این دو مقام، استعداد و توانمندی می‌خواهد و چه خوب است که جوانان این استعدادها را در خود پرورش دهند.
وی بیان کرد: اگر به اقدامات شورای چهارم از سال ۹۲ تا سال ۹۶ بنگریم و به دور از تعصب اقدامات‌شان را مورد بررسی قرار دهیم، بهره‌وری صحیح آنان از ظرفیت جوانان شهر را مشاهده خواهیم کرد.
این مقام مسوول با اشاره به ویژگی‌های جوانان در آیات قرآن کریم عنوان کرد: در آیات قرآن کریم، سنت و بیانات اهل‌بیت عصمت و طهارت، صفاتی همچون وجدان پاک، اندیشه ناب و کمال خواهی در توصیف جوانان بیان شده است. این صفات اسباب افتخاری برای جوانان می‌باشد.
مشاور شهردار مشهد تاکید کرد: جوانان به دنبال ارتقای جوامع خود و هم‌نوعان‌شان هستند. جوانان ضمن توجه به آينده خود، آتیه جوامع و مدیریت شهری را نیز در نظر گرفته و در جهت اصلاح آن گام برمی‌دارند.
پیراسته افزود: موفقیت گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد را باید در گرو ویژگی‌های قابل تامل و والای نیروی انسانی آن دانست که همگی آنان را جوانان تشکیل می‌دهند.
وی استفاده بیشتر از ظرفیت جوانان را حائز اهمیت دانست و گفت: گروه مشاوران جوان باید بسترساز و زمینه‌ساز فرصت یادگیری و پیشرفت برای جوانان علاقمند به حوزه مدیریت شهری باشد. همچنین این علاقه می‌تواند در جوانان شهر به واسطه برگزاری دوره‌های ویژه این گروه به وجود آید.
رییس حوزه شهردار مشهد پیرامون آشنایی بیشتر جوانان با مفاهیم مدیریت شهری خاطر نشان کرد: جوانان باید با مفاهیم حوزه مدیریت شهری آشنایی پیدا کرده و این مفاهیم را با معلوماتی که در محیط‌های اکادمیک فرا‌گرفته‌اند، در هم بیامیزند و بر تجربیات خود بیافزایند.
پیراسته بیان کرد: جوانان باید در همه ابعاد و زمینه‌ها به کسب تجربه و رشد بپردازند. رشد علمی و تجربی در کنار یکدیگر، به منزله ۲ بالی هستند که می‌توانند جوانان را به موفقیت برسانند.
وی عنوان کرد: جوانان قدر عضویت در گروه مشاوران جوان را بدانند. هر چه جامعه هدف اعضای این گروه از نظر کمیت و تعداد افزایش یابند، خدمت به جامعه است.
در ادامه این بازدید، هادی قاسم‌پور، مشاور شهردار در امور جوانان و رییس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد نیز اظهار کرد: هدف ما این است که جوانان پس از طی مراحل و فرآیند جذب، جلسات توجیهی، آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی برای خدمت به شهر آماده شوند.
وی تصریح کرد: دوره‌های آموزشی اعضا معمولا یکساله است که تا دو سال نیز می‌تواند تمدید شود. اعضای گروه ۴ روز در هفته را از ساعت ۸ تا ۱۴ در حوزه خدمتی‌شان به سر خواهند برد. در روزهای دوشنبه و پنجشنبه نیز در کلاس‌های توانمندسازی و جلسات هماهنگی گروه شرکت خواهند کرد.
این مقام مسوول بیان کرد: جوانانی که در مناطق شهرداری خدمت می‌کنند، عمدتا از آموز‌ش‌های اجتماع‌محور بهره می‌برند. جوانانی که در سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری فعالیت می‌کنند نیز به طور عمده از آموزش‌های تخصصی بهره‌مند خواهند شد. البته سعی شده تا همه اعضای گروه از آموزش‌های اجتماعی و تخصصی به طور متناسب استفاده کنند.
قاسم‌پور از برگزاری دوره‌های مهارت زندگی برای اعضای گروه مشاوران جوان خبر داد و گفت: علاوه بر آموزش‌های مذکور، دوره‌های یادگیری مهارت‌های زندگی نیز برای اعضای گروه در نظر گرفته شده است. آموزش‌های قبل از ازدواج، بعد از ازدواج، دوران عقد و نامزدی نیز در این دوره‌ها گنجانده شده است.
وی ادامه داد: اعضای گروه مشاوران جوان فنون ارتباطات سازمانی، آینده‌پژوهی، پیوست‌نگاری و دیگر مباحث مختلف را خواهند آموخت.
مشاور شهردار مشهد در امور جوانان با اشاره به نگاه‌های جوان باورانه مدیریت شهری تاکید کرد: خوشبختانه مدیریت شهری نگاهی جوان باورانه و جوان یاورانه به گروه مشاوران جوان دارد و شهردار محترم نیز در این حوزه از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند.
قاسم‌پور با بیان چرخش نخبگانی در مدیریت شهری افزود: یکی از رسالت‌های مهم این گروه، در اختیار قرار دادن نیروی انسانی موفق به دیگر مدیران شهری است. به عبارتی دیگر، چرخش نخبگانی در مجموع سازمان‌ها و معاونت‌های شهرداری به وقوع پیوسته است.
وی از پژوهش گروه مشاوران جوان در راستای تعیین شاخص‌های جوان مومن انقلابی خبر داد و گفت: بررسی شاخص‌های جوان مومن انقلابی از منظر مقام معظم رهبری به مهم‌ترین پژوهش این گروه تبدیل شده و سعی داریم تا این پژوهش را در قالب کتابی ارزنده به انتشار و اطلاع عموم مردم و جوانان برسانیم.
قاسم‌پور با اشاره به ظرفیت‌های ایده‌پردازی در گروه مشاوران جوان عنوان کرد: مدل‌های اجرایی نظیر کافه ایده، ایده پارک و ایده باران برای دریافت ایده‌ها و نظرات شهروندان از سوی گروه مشاوران جوان دنبال می‌شود. ایده پارک در بوستان امت منطقه ۵ و ایده باران نیز در پارک ملت مشهد برگزار شده و شهروندان با شرکت در این برنامه‌ها، به بیان نظرات و پیشنهادات خود برای بهبود امور شهری می‌پردازند.
وی همچنین با اشاره به طرح کافه ملل افزود: کافه ملل طرحی برای همایش‌های بین‌المللی است. البته گروه مشاوران جوان از ظرفیت‌ها و همایش‌های شهرداری برای پیشبرد اهداف خود بهره خواهد برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار