مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در نشست شورای پژوهشی بنیاد:
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: در دوره جدید مدیریت این بنیاد، تولید محتوا، ترجمه متون رضوی و انجام طرح‌های پژوهشی شتاب بیشتری می‌گیرد.
کد خبر: ۴۲۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰ 11 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، اکبر شیخ در دهمین نشست شورای پژوهشی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) که صبح امروز در مشهد برگزار شد، بابیان این که طرح‌های پیشنهادی پژوهشی در شورای پژوهشی این بنیاد مورد تحلیل و ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورت تصویب اجرایی می‌شود، افزود:علاوه بر مشهد و آستان مبارک حضرت امام رضا(ع) و فرهنگ رضوی، آستان‌های مبارک حضرت معصومه(س)، حضرت شاه‌چراغ(ع) و سایر امام زادگان رضوی نیز مورد توجه ماست و در صورت تصویب طرح‌های پژوهشی این آستان‌های مقدس در این شورا، این طرح‌ها نیز عملیاتی خواهند شد.

شیخ ادامه داد: ما به دنبال آن هستیم که بودجه‌ای که برای آیین اختتامیه جشنواره هزینه می‌شود را از طریق خیرین و سایر منابع تأمین کنیم تا در این هزینه‌ها صرفه جویی شده و بتوانیم منابع مطلبی بیشتری را برای تولید محتوا و انجام طرح‌های پژوهشی اختصاص دهیم.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به این که در راستای هم افزایی بیشتر، شورای پژوهشی و هیئت علمی بنیاد در هم ادغام شده‌اند، و در قالب شورای پژوهشی فعالیت خود را ادامه می‌دهد، اظهار کرد: اساتید برجسته دانشگاه‌های کشور و همین طور چهره‌های حوزوی مسلط به حوزه فرهنگ رضوی در این شورا عضویت دارند.

شیخ به تغییرات جدی اختتامیه دوره پانزدهم جشنواره امام رضا(ع) هم اشاره کرد و گفت: مراسم اختتامیه جشنواره امسال در جوار بارگاه رضوی برگزار خواهد شد.هم چنین زمان مراسم به قبل از نماز مغرب و عشا تغییر یافته است تا شرکت کنندگان در این مراسم بتوانند در نماز باشکوه شب میلاد خورشید هشتم در حرم مطهر رضوی حضور یابند.
وی به کاهش زمان اجرای مراسم اختتامیه نیز اشاره داشت و گفت: زمان برنامه از سه ساعت و نیم به دو ساعت کاهش یافته است.علاوه بر آن تلاش شده به لحاظ محتوایی برنامه از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

هم چنین در این نشست دکتر علی سروری مجد دبیر شورای پژوهشی بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع)، گفت: 8 پروپوزال کارشناسی ارشد و 8 پروپوزال دکتری که با محوریت فرهنگ رضوی در این شورا تصویب شود مورد حمایت مالی این بنیاد قرار می‌گیرد.
در این نشست هم چنین پروپوزالی با محوریت فرهنگ رضوی توسط استاد دانشگاه تربیت مدرس ارائه و با حضور اعضای جلسه مورد برسی و ارزیابی اعضا قرار گرفت.
یادآوری می‌شود؛ جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) همه ساله در ایام دهه کرامت به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا(ع) و بزرگداشت حضرت شاه‌چراغ (ع) در عرصه ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود که افتتاحیه این جشنواره در اولین روز ماه ذی‌القعده در قم و اختتامیه آن در ۱۱ ذی‌القعده در شب میلاد مسعود حضرت امام رضا(ع) در مشهد مقدس خواهد بود. اکبر شیخ دبیری این جشنواره بین‌المللی را بر عهده دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار