مدیرکل خدمات ایستگاهی راه آهن جمهوری اسلامی کشوردر مراسم بهره برداری نمازخانه ایستگاه تربت
مدیرکل خدمات ایستگاهی راه آهن جمهوری اسلامی کشور گفت: راه آهن خراسان رضوی در نوسازی و بهسازی نمازخانه های مکانیزه کشوری پیشتاز است.
کد خبر: ۴۲۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱ 12 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، امیر بهادرعبدالمحمدی،ظهر امروز درمراسم بهره برداری نمازخانه ایستگاه تربت گفت: از سال 94  براساس بحث توسعه نمازخانه ها و ایستگاهها، در حوزه زیربنایی و با توجه به افزایش ظرفیت زائران و گردشگران مسیرریلی تهران – مشهد در دستور کار قرار گرفت.
وی با بیان اینکه درمسیرتهران – مشهد 12 دستگاه نمازخانه پیش بینی شده بود که  5 دستگاه نمازخانه مکانیزه در مسیرریلی محدوده خراسان رضوی قرارمی گرفت،افزود: امروز
 به همت اداره کل راه آهن خراسان رضوی چهارمین نمازخانه به بهره برداری رسید.
عبدالمحمدی خاطر نشان کرد: تا کنون 6 زیرگذرراه اندازی شده و نوسازی نمازخانه ها را در برنامه های مسیر ریلی شمالشرق کشور داشتیم.
وی افزود:نمازخانه های مسیرریلی شمالشرق کشور در مسیرشاهرود درحال تجهیز و آماده سازی است که تا انتهای سال 96 به بهره برداری می رسد.
وی درپایان از تجهیز6 ایستگاه ریلی به آسانسور و پله برقی برای سهولت تردد مسافرین خبر داد.
مهدی فروزان ،مدیرکل اموررفاهی زایرین استانداری خراسان رضوی افزود: پرسنل راه آهن خراسان رضوی،نماد خدمت به خلق ووجدان کاری است.
وی گفت: وقتی حادثه قطار سمنان اتفاق افتاد، ریییس راه آهن کشور با استعفای خود باعث تالم خاطر بازماندگان حادثه شد و این نشانه وجدان کاری است که در کمتر مدیران خبر نداریم.
درادامه به نظرسنجی مدیران راه آهن از مسافران راه آهن اشاره کرد و افزود: راه آهن و سفرریلی مطمئن ترین وسیله نقلیه برای سفراست.
معاون استاندارخاطرنشان کرد:5 درصد سفرها توسط پایانه های ریلی اتفاق می افتد که این نشانه ایمنی این وسیله نقلیه است.
در ادامه مراسم،مهندس محمدهادی ضیایی مهر،مدیرکل راه آهن خراسان رضوی درباره این پروژه گفت:پروژه سکو و نمازخانه و سرویس های بهداشتی ایستگاه راه آهن تربت به ارزش 50 میلیارد ریال درمجموع کل 6387 متر مربع ایجاد شده است.
وی درباره اهداف این پروژه خاطرنشان کرد: آماده سازی زیرساختها جهت پروژه برقی نمودن مسیر ریلی محور مشهد- تهران و بهبود کیفیت خدمت رسانی و توسعه زیرساختهای ایستگاهی و ادای به موقع فریضه نماز درراستای سیاستهای ابلاغی رهبر معظم انقلاب بوده است.
ضیایی مهر افزود: تلاش  کردیم سر فاصله زمانی قطارها را از مبادی 26 گانه سطح کشور به 8 دقیقه برسانیم .
وی گفت: تردد خودروها از ایستگاه کاشمر و دیزباد نیشابور با وجود این سرفاصله 8 دقیقه ای بازهم ترافیک قطارها را بیشتر می کند و توسعه نمازخانه ها بخاطر توقف قطارها برای ادای نماز،از شدت این ترافیک کم می کند.
ضیایی مهر خاطرنشان کرد:پنجمین نمازخانه مسیرریلی مشهد- تهران تا قبل از آغاز سفرهای نوروزی 97 به بهره برداری می رسد.
مدیرکل راه آهن خراسان رضوی افزود:نمازخانه های مکانیزه خراسان رضوی در سطح کشور الگوی مورد تایید برای سایر ایستگاهها قرارگرفته است.
علی گوهری ، بخشداراحمدآباد نیز ضمن تشکر از خدمات راه آهن و نمازخانه مکانیزه گفت:مسیرخط 3 راه آهن روستای داشخانه نیازمند جایگاه انتظاروکوپه است،ضمن اینکه سرویس های بهداشتی ایستگاه دارای آب شوراست که نیازمند حمایت شرکت آب روستایی است تا مشکل آب شرب روستایی با تدبیر مسئولین برطرف شود.


حاشیه ها:

آفیش راه آهن مشهد برای افتتاح پروژه نمازخانه مکانیزه ساعت 8:30 حرکت قطار اعلام شده بود که به دلیل تاخیریکساعت و نیمه پرواز تهران – مشهد ،که قراربود معاون را ساعت 8 به مشهد و افتتاحیه پروژه برساند با یکساعت و نیم تاخیر حرکت به سمت ایستگاه تربت آغازشد و قطار ساعت 10 حرکت کرد و مجری برنامه نیز که برای اجرا قراربود شب گذشته خود را از تهران به مشهد برساند پس از 7 ساعت تاخیر صبح زود به مشهد رسیده بود و علت تاخیر برنامه راه آهن، بی نظمی و تاخیرهای مکرر پروازها و خدمات رسانی فرودگاه بوده است.
برگزاری نمایشگاه تابلوهای مهر به مناسبت نیمه شعبان که از شب نیمه شعبان تا روز چهارشنبه با همکاری مشترک اداره کل راه آهن  و یکی از موسسات فرهنگی زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ازجمله حاشیه های جالب افتتاحیه امروز بود.
این نمایشگاه شامل تابلوهای گرافیکی است که توسط  راوی برای بازدید کنندگان روایت می شود و با موضوع انتظار و محبت و دوستی تهیه شده است و غرفه های جانبی نقاشی کودکان با موضوع عفاف و حجاب و نیمه شعبان درنظرگرفته شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار