درروز بزرگداشت فردوسی؛
شهردار منطقه 12 مشهد مقدس از سرویس‌دهی رایگان خط 202 اتوبوسرانی از میدان فردوسی به شهر توس به مناسبت روز بزرگداشت مقام فردوسی خبر داد.
کد خبر: ۴۲۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 14 May 2017
به گزارش تابناک رضوی،سعید اکبریان با اعلام این خبر افزود: در تاریخ 19 تیرماه سال 75، مقام معظم رهبری در مورد احیای توس دست خطی مرقوم کرده و بر بزرگداشت این شاعر نامدار، فردوسی بزرگ تاکید کردند.
وی افزود: توس دارای تمدنی 7 هزار ساله است و همه مردم مشهد باید فردوسی را افتخار خود بدانند که اینها هم ذیل شخصیت امام رضا(ع) تعریف شده ‌اند.
شهردار منطقه 12 مشهد مقدس ادامه داد: روز 25 اردیبهشت ماه هر سال، روز بزرگداشت مقام حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی نامگذاری شده است لذا شهرداری این منطقه برنامه‌های مختلفی اجرا خواهد کرد.
اکبریان با اعلام رایگان بودن بلیت ورودی آرامگاه فردوسی و موزه این آرامگاه توسط سازمان میراث فرهنگی، تصریح کرد: ما نیز در شهرداری مشهد تردد شهروندان توسط خط 202 اتوبوسرانی از مبدا میدان فردوسی به شهر توس و آرامگاه فردوسی را در این روز رایگان اعلام کرده‌ایم تا شهروندان و زائران و مسافران بتوانند در مراسمات این روز در شهر توس شرکت نمایند.
وی عنوان کرد: لذا از عموم شهروندان دعوت می‌کنیم تا با استفاده از این سرویس رایگان، در برنامه‌های بزرگداشت فردوسی که از صبح تا غروب در آرامگاه فردوسی برگزار می‌شود شرکت نمایند.
اکبریان اظهار داشت: از جمله مراسمات فردا می‌توان به برگزاری مراسم بزرگداشت فردوسی ساعت 15 در روستای پاژ، زادگاه این شاعر بزرگ و ساعت 17 در آرامگاه فردوسی اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار