رئيس خانه معدن ايران از تعطيل بودن معدن يورت گلستان تا زمان تاييد شدن ايمنى اين معدن خبر داد.
کد خبر: ۴۲۷۵۹۱
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲ 21 May 2017
به گزارش تابناک رضوی، به نقل از خبرگزاری میزان ، محمدرضا بهرامن با اشاره به تعطیلی معدن یورت گلستان، اظهار کرد: با توجه به حادثه پیش آمده در معدن یورت تا زمانی که ایمنی این معدن توسط کارشناسان تایید نشود و ایمنی به حد مجاز خود بازنگردد امکان فعالیت دوباره آن وجود ندارد.

رئيس خانه معدن ايران افزود: کارگروه تشکیل شده در حال پیگیری علت اصلی بوجود آمدن حادثه در معدن یورت هستند و همچنان اظهار نظری از سوی مسئولان و کارشناسان مطرح نشده است.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که ایمنی معدنی در حد مجاز نباشد اجازه فعالیت به معادن داده نمی‌شود و با اتفاق افتادن حادثه یورت نظارت‌ها بر ایمنی معادن بیشتر خواهد شد.

بهرامن در ارتباط با داشتن تاییدیه ایمنی معدن یورت از سازمان نظام مهندسی، گفت: معدن یورت گلستان ،جزو معادنی بوده که دارای گزارش نظام مهندسی مبنی بر ایمنی بودن و مورد تایید بودن آن بوده و نمره قبولی در بین معادن کشور دریافت کرده است.

رئيس خانه معدن ايران ادامه داد: حوادثی همچون معدن یورت در تمامی دنیا اتفاق افتاده و بروز جنین حادثه‌ای امری طبیعی برای معادنی مانند زغال سنگ که دارای گازهای سمی است خواهد بود؛ اما عمدتا رخدادهای این چنینی به موضوع آموزش و مراقبت‌های لازم در حین انجام کار رخ می‌دهد البته که فرسوده بودن ماشین‌آلات و تجهیزات هم سهم خود را در اینگونه اتفاقات دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار