رئیس سازمان امور دانشجویان روند بازگشت دانشجویان بورسیه را تشریح کرد و گفت: به طور متوسط ۱۰ تا ۱۵ درصد از بورسیه ها باز نمی گردند که این موضوع ارتباطی به این دولت یا دولت های قبل ندارد.
کد خبر: ۴۲۷۶۵۸
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۱ 21 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، مجتبی صدیقی درباره عدم بازگشت دانشجویان بورسیه گفت: روال درخصوص این دانشجویان همان روال گذشته است و تغییر جدی ندارد.

وی درباره اینکه روند بازگشت دانشجویان بورسیه از کشورهای مختلف به چه صورت است افزود: روند بازگشت از کشورهای مختلف متفاوت است، در کشورهای «بلوک شرق»، معمولا تاخیر در بازگشت وجود ندارد، اما در کشورهای «غربی» مانند «کانادا» و «آمریکا» عدم بازگشت نداریم، اما تاخیر در بازگشت وجود دارد.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: دانشجو زمانی که فارغ التحصیل می شود، احتمال دارد با یک تا دو سال تاخیر، به دلیل پسداک و یا دکترایی که ایجاد می شود، بازگردد.

وی یادآورشد: اما از جهت عدم بازگشت قطعی، درصدهایی که وجود دارد، بسیار پایین است، معمولا اگر متوسط را در نظر بگیریم، ۱۰ تا ۱۵ درصد است این رقم خیلی تغییر نکرده و ارتباطی به این دولت و دولت های قبل ندارد.

صدیقی افزود: ما معمولا دانشجویانی را که بعد از دو تا ۳ سال از فارغ التحصیلی بازنگردند، اسم آنها را عدم بازگشت می گذاریم، اما نمونه هایی هم بوده که ما فکر می کردیم عدم بازگشت است اما بعد از ۳ سال از فارغ التحصیلی باز گشته اند.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: برخی ها دانشجویان بورسیه نیز مهلت بورس آنها تمام می شود و ممکن است که درس آنها طولانی شود که ما آنها را هم عدم بازگشت حساب نمی کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار