به گزارش تابناک سمنان، اولین سمپوزیوم سلول‌های بنیادی و طب بازساختی استان سمنان به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و انجمن علمی سلول‌های بنیادی در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۴۳۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱ 25 May 2017

به گزارش تابناک سمنان، حمیدرضا فدایی مسئول برگزاری سمپوزیوم سلول‌های بنیادی در حاشیه برگزاری این سمپوزیوم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه مردم ما اطلاعات مناسبی از فواید و مزایای بانک خون بندناف ندارند و لذا ما از طریق برنامه‌هایی از این دست به دنبال ارائه این اطلاعات به مردم هستیم.

وی گفت: مقدمه‌ای بر سلول‌های بنیادی،علوم پایه، کاربردهای بالینی،تکنولوژی سلول‌های بنیادی و دو محور اصلی بازسازی کبد و بازسازی نورون‌ها از محورهای این سمپوزیوم علمی است.

مسئول علمی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: در این سمپوزیوم بیش از 150نفر از دانشجویان رشته‌های پزشکی ، پیراپزشکی،علوم پایه و... از اقصی نقاط استان و کشور شرکت دارند.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این سمپوزیوم اظهار کرد: هدف اصلی ما آشنایی دانشجویان رشته‌های مرتبط با سلول‌های بنیادی با این علم است و در مرحله بعد قصد داریم تا مردم را با این علم و همچنین با بانک خون بند ناف آشنا کنیم .

وی با اذعان به اینکه متاسفانه تاکنون به شناساندن این علم در سطح عموم توجه چندانی نشده افزود: دانشگاه شاهرود و انجمن علمی سلول‌های بنیادی با برگزاری سمپوزیوم سلول‌های بنیادی و برنامه‌های آموزشی و فرهنگی دیگری به دنبال شناساندن مزایای این علوم و دستاوردهای علمی به جامعه است.

فدایی با تشکر از همکاری بخش‌های مختلف دانشگاه با برگزاری این همایش علمی یادآوری کرد: بسیج دانشجویی شهرستان شاهرود، انجمن علمی سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و همچنین معاونت‌های پژوهش،آموزش و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در برگزاری این سمپوزیوم علمی یاری‌گر ما بودند که از همه آنها تقدیر می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار