کد خبر: ۴۳۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 30 May 2017

به گزارش «تابناک یزد»، طرح سامانه آبیاری نوین زیرسطحی برای اولین بار در کشور در سطح 130 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بهاباد استان یزد اجرا شد .

 «عباس زارع» مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری کشور در سفر به استان یزد با اعلام این که برای اولین بار طرح سامانه آبیاری نوین زیرسطحی تجمعی و خرده مالکی در مزارع شهرستان بهاباد به اجرا در آمده است، افزود: با اجرای این طرح راندمان آبیاری تا 95 درصد افزایش می ‎ یابد .

وی با اشاره به این که در شهرستان بهاباد تاکنون 130 هکتار از اراضی و باغات پسته به سامانه آبیاری زیرسطحی مجهز شده است، گفت: این طرح می‌تواند با راندمان بالای آبیاری، الگویی برای کشاورزی در سراسر ایران در راستای صرفه‌جویی در آب مصرفی بخش کشاوری و تولید محصولات مرغوب از باغات و اراضی کشاورزی باشد.

مشاور وزیر جهادکشاورزی همچنین از توسعه و گسترش سامانه‌های نوین آبیاری کشاورزی در سطح کشور خبر داد و در این باره تصریح کرد: در حال حاضر حدود 19 درصد از اراضی کشاورزی معادل یک میلیون و 600 هزار هکتار از اراضی کشور از سامانه‌های نوین آبیاری استفاده می‌کنند و این در حالی است که خوشبختانه تاکنون 20 درصد از اراضی کشاورزی استان یزد نیز به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار