رئیس تبلیغات اسلامی دامغان:
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دامغان از برگزاری طرح «بینات ۲۰» در مسجد جامع این شهر خبر داد و گفت: این طرح ویژه ماه رمضان با موضوع تفسیر سوره مبارکه حجر است.
کد خبر: ۴۳۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳ 01 June 2017

به گزارش تابناک سمنان، حجت الاسلام حسین صبوری در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه طرح «بینات ۲۰» همه شب در طول ماه رمضان در مسجد جامع دامغان ادامه دارد، ابراز داشت: ترجمه و تفسیر سوره مبارکه حجر با هدف ترویج فرهنگ قرآن کریم توسط حجت‌الاسلام سید محمد ترابی تدریس می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح بینات در سال های اخیر همه ساله با سوره های مختلف در سطح کشور از سوی سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می شود، افزود: طرح «بینات ۲۰» با موضوع ترجمه و تفسیر سوره مبارکه حجر بر مبنای کتاب تفسیر نمونه تألیف آیت‌الله مکارم شیرازی طی ۴۸ ساعت شامل ۲۴ جلسه آموزش از اول ماه مبارک رمضان تاپایان این ماه برگزار می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی دامغان درباره دیگر برنامه های رمضانی تبلیغات اسلامی این شهرستان، بیان داشت: همزمان با شروع ماه مبارک رمضان محافل انس با قرآن جزءخوانی در اکثرحسینیه ها و مساجد این شهرستان برگزار می‌شود.

صبوری قرآن را بهترین، سریعترین و موثرترین راه برای ایجاد سلامت اجتماعی جامعه دانست و بیان کرد: ما متولیان فرهنگی اگرهرچه بیشتر بتوانیم فرهنگ و عمل به قرآن را در جامعه ترویج دهیم، به همان اندازه به سلامت اجتماعی و کاهش انحرافات کمک کرده ایم.

وی افزود: سه موسسه قرآنی حبل المتین، معراج نور و ام ابیها در شهر دامغان و شش خانه قرآنی در روستاهای این شهرستان فعالیت دارند که در طول سال به برگزاری دوره های مختلف آموزش قرآن مجید می پردازند همچنین در دامغان ۱۵ مهد قرآنی نیز فعالیت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار