یحیی پاسدار در گفتگو با تابناک:
رئیس دانشکده بهداشت کرمانشاه گفت:سن ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی در کشور ما کاهش یافته و افراد به روغن مصرفی در پخت و غذای خود توجه کنندچراکه مصرف بیش از حد روغن موجب رسوب در رگ و ابتلای فرد به بیماری قلبی وعرقی می شود.
کد خبر: ۴۳۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸ 06 June 2017
یحیی پاسدارامروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه،اظهار داشت:  مصرف روغن ماهی اثر مثبتی بر بدن دارد،که با  مصرف روغن های دارای هیدروژن کم می توان کلسترول خون را پایین  آورد.
وی با بیان اینکه تجمع زیاد چربی ها زیر جلدی درقسمت تنه مخصوصا در ناحیه شکمی است، ادامه داد: افراد چاق بیشتر مستعد ابتلا به بیماری هستند. بنابراین باید به حجم غذای مصرفی در یک وعده بیرون از خانه یا در خانه توجه شود.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت:  مصرف مواد غذایی مضر و نوشابه خطرابتلا به دیابت را افزایش داده و خانواده ها باید مصرف نمک، شکر و قند  را نیز محدود کنند و به جای استفاده از قند وشکر در هنگام نوشیدن چایی از قندهای طبیعی  مانند کشمش، انجیرخشک، خرماو ... استفاده کنند.

پاسدار با اشاره به اینکه مصرف سبزیجات و لبنیات در بین خانواده های کرمانشاهی افت کرده است، که دراین صورت ابتلا به پوکی استخوان در بین افراد افزایش می یابد.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهارداشت: سن ابتلا به بیماری دیابت درزنان بیشتر از مردان است، که برخی از افراد از بیماری خود اطلاع نداشته و عده ای دیگر نیز پس از مراجعه به پزشک و تشکیل پرونده،  معالجه و درمان خود را ادامه نمی دهند.
‌‌
رییس دانشکده بهداشت کرمانشاه با اشاره به مصرف کم سبزیجات در بین خانواده ها، تصریح کرد:  خانواده ها نباید از مصرف غذاهای طبیعی غافل شوند، چراکه تغذیه از مواد غذایی دستکاری شده و فرآورده ها سلامت افراد را تهدید می کنند.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار