کد خبر: ۴۳۷۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۷ 08 June 2017
 به گزارش «تابناک یزد»؛استاندار یزد با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی در زمینه مصرف آب در یزد انجام شده است،‌ گفت: رویکرد استان یزد در زمینه کم آبی، مدیریت مصرف آب است.

سیدمحمد میرمحمدی در نشست شورای اداری استان یزد با محکوم کردن حادثه تروریستی امروز مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام راحل اظهار داشت: آرمان‌ها و معنویات امام خمینی همیشه برای ما زنده است و مکتب اسلام یکی از پشتوانه‌های قوی ملت ماست.

وی افزود: توطئه‌های دشمنان به هیچ عنوان نمی‌تواند خللی در اراده و استحکام نظام ما به وجود آورد و ان‌شاالله تحت زعامت مقام معظم رهبری و هدایت‌های ایشان بتوانیم مسیر امام را به خوبی طی کرده و اسلام ناب محمدی و رحمانی را به ملل مختلف نشان داده و معرفی کنیم.

استاندار یزد تصریح کرد: دشمنان سعی دارند چهره اسلام را به وسیله داعش معرفی کنند و ما باید با تلاش بسیار مجدانه در زمینه پیشرفت و نشان دادن چهره اسلام رحمانی به جهانیان گام برداریم.

وی با بیان اینکه محیط زیست یک مجموعه عناصری است که هر خللی در یکی از عناصر به وجود آید، ایجاد مشکل می‌کند، افزود: این مشکلات در واقع مشکلات برای زندگی انسان‌هاست به همین دلیل ما باید جلوی ایجاد اختلال در هر یک از این عناصر را بگیریم.

میرمحمدی افزود: دخالت‌های انسانی است که برای تغییر و تحول، می‌تواند سیستم طبیعت را متحول کند به همین دلیل نقش انسان در بحث محیط زیست عالی‌ترین نقش به حساب می‌آید و هم می‌تواند در بهبود و پیشگیری از آسیب‌های زیست محیطی تلاش کند و هم در زمینه تخریب گام بردارد.

وی گفت: در بین انسان‌ها هم نقش اساسی‌تر بر دوش مدیران و سیاستگذاران است و اگر بتوانیم سیاست‌گذاری و مدیریت درستی در تمام عرصه‌ها اعمال کنیم، قطعا جلوی آسیب های محیط زیست گرفته می‌شود.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: مدیریت‌های ما در هر زمینه‌ای باید به مدیریت زیست محیطی توجه داشته باشند چرا که در هر عرصه‌ای فعالیت کنند، با این مقوله مرتبط هستند و باید خود را در مدیریت محیط زیست شریک بدانند.

وی افزود: خوشبختانه در استان یزد انواع اقلیم‌های زیستی و گونه‌های مختلف جانوری را داریم، گفت: مدیران ما هم بحمدالله با یک همدلی و شناخت این ظرفیت‌ها، در تصمیم‌گیری‌‌ها همراه هستند و در پیشبرد امور محیط زیست استان، توجه خاص دارند.

استاندار یزد یکی از عناصر مهم در زمینه محیط زیست را بحث آب دانست و گفت: استان یزد با مشکل کمبود آب روبه‌روست ولی تاکنون اقدامات بسیار مهمی در زمینه مدیریت مصرف آب شرب و کشاورزی انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: آنچه که ما در استان یزد با آن روبه‌رو بودیم، استقرار یک سری واحدهای صنعتی، کوره‌های مختلف آجرپزی و مواردی از این قبیل بودیم که با مشکل آلودگی آب و هوا مواجه می‌شدیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با همکاری مدیران استان گام‌های خوبی برداشته و شد در ارتباط با تغییر سوخت کوره‌های آجرپزی، فیلترگذاری کوره‌هایی که از سوخت‌های فسیلی و مایع استفاده می‌کنند و مواردی از این قبیل اقدامات خوبی انجام دادیم.

میرمحمدی تصریح کرد: موضوع بعدی بحث معادن و سنگ‌های استان است که مجوزهای صادر شده در گذشته را ما بر اساس حقوق و قوانین باید با رعایت شرایط زیست محیطی دنبال کنیم، معادن را هم باید به نحوی بتوانیم بهره‌برداری کنیم که هم به محیط زیست آسیب نزند و هم امکان بهره‌برداری از آن فراهم شود.

وی افزود: دانش و تخصص و تکنولوژی برای همین است که ما چگونه بتوانیم فعالیت کنیم که هم به محیط زیست خسارت وارد نکنیم و هم از معادن بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم.

استاندار یزد تشکلهای زیست محیطی را یکی دیگر از نقاط قوت استان یزد در زمینه محیط زیست دانست و گفت: خوشبختانه حساسیت تشکل‌های زیست‌محیطی در استان یزد خیلی بالاست و بعضی افراد به حدی حساس هستند که حتی مطالعاتی که در سطوح بالا انجام و تصویب می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهند و نسبت به آن حساسیت دارند.

وی افزود: این اقدامات سبب شده که ما بهتر بتوانیم نسبت به مدیریت فعالیت های مرتبط با محیط زیست با دقت و جدیت بیشتر قدم برداریم و از خسارات احتمالی جلوگیری کنیم.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار