محقق و استاد حوزه علمیه گفت: تبلیغ حقیقی دین مبین اسلام، رساندن واقعیو حقیقت به ذهن‌ها است و تبلیغ و دعوت، جوامع بشری را زنده می‌کند.
کد خبر: ۴۳۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴ 09 June 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر،حجت الاسلام حجت الله سروری، با اشاره به اهمیت تبلیغ در دین مبین اسلام اظهار داشت: "تبلیغ و دعوت" در واقع زنده کردن انسان هاست، از این رو خداوند متعال می‌فرماید: «یاأَیُّهَاالَّذینَ آمَنُوا اسْتَجیبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُول ِإِذا دَعاکُمْ لِمایُحْییکُم...»؛ «ای کسانی که ایمان آورده‌اید، دعوت خدا و پیامبر را اجابت کنید، هنگامی که شما را به سوی چیزی می خواند که مایه حیات شما است».

وی با ادامه توضیحات بیان کرد: آیه شریفه، با صراحت دعوت اسلام را دعوت به سوی حیات و زندگی در تمام زمینه‌ها می‌داند و این تعبیر، کوتاه ترین و جامع ترین تعبیری است که درباره اسلام و آیین حق آمده است.

حجت الاسلام سروری با اشاره آیات نورانی قرآن کریم بیان کرد: مرحوم طبرسی در خصوص آیه شریفه «وَ مَنْ احْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعا الَی اللَّهِ وَ عَمِلَ صالِحاً» می‌فرماید «فی هذه الآیه دِلالَةٌ علی انّ الدعا الی الدین مِنْ اعظَمِ الطاعات و الواجِبات»؛ این آیه دلالت دارد بر این که دعوت به سوی دین از بزرگ‏ترین عبادات و واجبات است.

نویسنده کتاب «هنر سخنوری در اعجاز بیان» تبلیغ دین اسلام را موجب هدایت انسان‌ها به سوی حیات برتر دانست و گفت: حیات برتر در واقع هدایتی که انسان، به منزله احیای او است و احیای یک انسان به مثابه احیای همه انسان‌ها است.

استاد سروری هدایت را بالاترین نعمت‌ها دانست و افزود: هیچ خدمتی برتر از اعطای این نعمت به انسان‌ها نیست، به همین دلیل است که پاداش این کار، برترین پاداشها است. 

این محقق برجسته حوزه اظهار کرد: رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم هنگامیکه امیر مؤمنان (ع) را به سوی یمن به منظور تبلیغ فرستاد فرمودند: «یَا عَلِیُّ! لَأَنْ یَهْدِیَ اللَّهُ عَلَی یَدَیْکَ رَجُلًا خَیْرٌ لَکَ مِمَّا طَلَعَتْ عَلَیْهِ الشَّمْس»؛ ای علی، اگرخداوند به دستان تو انسانی را هدایت کند، یعنی اگر قهر کرده ای را با خدا آشتی بدهی، بنده گنهکاری را توبه بدهی، منحرف را در مسیر هدایت قرار بدهی، از آنچه خورشید بر آن می‌تابد، برای تو بهتر است».

وی در ادامه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در این باره می‌فرماید: «تبلیغی که ما دنبال آن هستیم، غیر از تبلیغ مصطلح در دنیاست، تبلیغ ما رساندن واقعیت و حقیقت به ذهن‌ ها است و حقیقت چیزی شریف، عمیق و بسیار والاست».

حجت‌الاسلام سروری افزود: در این صورت است که مبلّغ اسلام، به طور ویژه، مشمول این دعای پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم واقع می‌شود: «خداوند، شاد گرداند آن کس را که سخن مرا بشنود و بفهمد و حفظ کند و به کسی که آن ‌را نشنیده، برساند».


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار