مدیرعامل شرکت پست ایران
مدیرعامل پست ایران گفت: در هیچ جای دنیا هیچ شخصی جز پست حق ندارد درب منازل مردم مراجعه کند ولی متاسفانه در کشور ما بیش از ۲۰ سازمان به درب منازل مردم مراجعه می ‌کنند.
کد خبر: ۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۳ 11 February 2015

به گزارش تابناک، ‌حسین مهری اظهار كرد: در حال حاضر ۷۰ درصد دفاتر پیشخوان دولت در کشور زیان ده هستند و اگر فعالیت‌ ها به درستی احصا نشود حرکت خوبی شکل نمی‌ گیرد.

وی افزود: چنانچه بخواهیم دولت الكترونیك به خوبی توسعه و شكل پیدا كند باید به پست این اجازه را داد كه به عنوان رابط دولت و ملت فعالیت كند.

مدیرعامل پست ایران عنوان كرد: در حال حاضر نزدیك به ۶۴۰ هزار دفاتر پستی در سراسر دنیا فعالیت می كنند كه نقش تاثیر گذاری در بهره وری ملی و سالم سازی محیط اداری داشتند.

وی گفت: همچنین پست در كنار شبكه الكترونیكی و مالی نقش مكمل را دارد و می تواند از این طریق باعث افزایش هم افزایی و بهره وری شود.

مهری تصریح كرد: پست در سال ۶۷ با شركتی شدن وظایف و ماموریت های جدیدی پیدا كرد و در حال حاضر اساسنامه این شركت در مجلس اسلامی در حال رسیدگی است.

وی در ارتباط با وضعیت خدمات پست در روستاهای كشور اذعان كرد: در این زمینه تفاهم نامه ‌ای میان مخابرات ایران، پست بانك و شبکه زیرساخت‌ ها منعقد شده است و مقرر شد تا زیرساخت‌های ICT را در سراسر روستاهای کشور ایجاد کنیم.

مدیر عامل پست ایران با اشاره به پراكندگی و جمعیت روستاها در سطح كشور افزود: بر همین اساس شركت پست ایران برای هر یک از روستائیان که در این دفاتر مشغول به فعالیت شوند تضمین می كند كه معادل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درآمد داشته باشند.

وی خاطر نشان كرد: اندوخته پستی، رهگیری محصولات، پست مستقیم از جمله دستاوردهایی است که در دستور کار قرار گرفته است.

مهری یادآور شد: در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، تعداد ۱۶۰ هزار روستایی که دارای حساب جاری بودند نام نویسی کردند که این رقم در مرحله بعد به ۲۷۲ هزار نفر رسید، در حال حاضر بیش از یک میلیون روستا از پست بانک بهره می ‌برند.

مدیرعامل پست ایران با اشاره به سابقه پست در کشور اظهار كرد: سابقه ارائه خدمات پستی در كشور بیش از دو هزار و ۵۰۰ سال است كه با گذشت زمان وظایف و برنامه های متنوع زیادی به آن اضافه شده است.

وی تصریح كرد: امروز در ۱۸۵ کشور جهان پست فعال است و در این کشورها پست به صورت دولتی اداره می‌شود و در سایر کشورها پست به صورت خصوصی اداره می‌شود.

مهری بیان کرد: اگر می‌خواهیم تحول اداری و الکترونیک در کشور شکل بگیرد قطعا بدون پست این مسئله امکانپذیر نیست، در حال حاضر پست در سراسر دنیا بیش از ۵ میلیون کارمند دارد.

مدیرعامل پست ایران اظهار داشت: شبکه الکترونیکی پست باید مکمل شبکه فیزیکی باشد و امروز نقش پست بر همگان در جای جای دنیا اثبات شده است و نقش بسیار بارزی در حفظ محیط زیست ایفا می‌ کند.

مهری گفت: در هیچ جای دنیا هیچ شخصی جز پست حق ندارد درب منازل مردم مراجعه کند ولی متاسفانه در کشور ما بیش از ۲۰ سازمان به درب منازل مردم مراجعه می ‌کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار