بایدها و نبایدها؛
برای صرف سحری کمی زودتر از خواب برخیزید تا هم ضمن استفاده از برکات معنوی ساعات سحر و مناجات با خدا، بدون عجله و با آرامش خاطر سحری بخورید.
کد خبر: ۴۳۹۳۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸ 11 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از صاحب نیوز؛ آنچه که عموم مردم باید در ماه مبارک رمضان برای حفظ سلامتی جسم و صدای خود مورد توجه داشته باشند رعایت نکات لازم و ضروری در ارتباط با تغذیه مناسب در این ماه پر برکت است.

لذا در ایام ماه مبارک رمضان و به هنگام افطار و سحر برای خوردن و آشامیدن باید به این نکات دقت شود.

رعایت این نکات قطعا کمک شایانی به سلامت جسم و رفع مشکلات در زمان روزه داری در روز های با فضیلت ماه مبارک رمضان خواهد کرد.

در غذای افطار و به خصوص سحر، میوه و سبزیجات تازه به "استثنای” میوه‌های حاوی ترکیبات هسیتامین‌دار مانند خربزه و میوه‌‌هایی که طبیعیت سرد دارند، میل کنید. از آشامیدن آب فراوان در وسط غذا خودداری کنید، آب در وسط غذا سبب رقیق شدن شیره گوارشی و اختلال در هضم می شود.

در طول زمان امساک(روزه) از رفتن به حمام داغ، خون دادن و کارهایی که موجب ضعف و بی حالی می شود خودداری کنید. معده خالی در هنگام افطار تحمل غذای سنگین را ندارد، لذا خوردن غذای سهل الهضم و تقریبا نرم برای افطار مناسب است.

از تغییرات شدید در عادات غذایی و خوردن غذا های که برای شما ناراحتی به وجود می آورد در ماه مبارک رمضان خودداری کنید.

در مصرف غذاهای دارای ادویه فراوان (فلفل تند)تجدید نظر کنید، در بین فرآورده‌های مختلف غذایی و لبنی، مواد محرک مانند انواع غذاهای پر ادویه یا تند (مانند فلفل یا سس کچاپ) و غذاهای چرب بویژه غذاهایی که به شیوه سرخ کردنی تهیه شده باشد، باعث التهاب مخاط حنجره می‌شود که در صورت مداحی، نواحی ملتهب، بسیار مستعد آسیب می‌شوند.

برای صرف سحری کمی زودتر از خواب برخیزید تا هم ضمن استفاده از برکات معنوی ساعات سحر و مناجات با خدا، بدون عجله و با آرامش خاطر سحری بخورید. مداحان از مصرف ترشی ها پرهیز کنند، چرا که ضمن نامناسب بودن برای صدای مداحان، نکته دیگر آن این است که طبیعت ترشی سرد است و موجب می شود که تعادل مزاجی تان برهم بخورد و گاه فشارتان را هم پایین بیاورد.

سعی کنید بجای آب سرد، آب با دمای خنک متعادل و بلکه آب شیر بنوشید. از نوشابه ها و هرگونه نوشیدنی گاز دار پرهیز کنید؛ چرا که مانند یک ماده جرم گیر قوی سطح حنجره شما و تارهای صوتی تان را می ساید. آشامیدن آب یخ و نوشابه خیلی سرد برای معده خالی زیان بخش است و بهتر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار