کد خبر: ۴۴۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 13 June 2017

تابناک گیلان / تکذیب نقل قول ناطق نوری درباره مسجد جمکران و خاطره‌ای از امام (ره)، نظر چند نماینده درباره ملاک‌های انتخاب اعضای کابینه دولت دوازدهم، "محسن هاشمی” و "محمود حجتی” گزینه‌های جدی برای شهرداری تهران، واکنش علی مطهری به حوادث تروریستی تهران، تغییر نام راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک، دستگیری ۵ نفر از عوامل مرتبط با گروه تروریستی داعش در بندر جاسک و… از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه بیست و دوم خرداد ۱۳۹۶ است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شامگاه یکشنبه در مراسم دیدار و ضیافت افطار با جمعی از ‏جوانان و دانشجویان که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان اینکه نسل ‏جوان باید برای حل مشکلات و ساختن آینده به صحنه بیاید گفت: جامعه جوان ما سازنده حماسه ۲۹ ‏اردیبهشت بود و جوانان بودند که آن شور و نشاط واقعی در انتخابات را آفریدند و نتیجه را همانطور که ‏می‌خواستند رقم زدند.‏رییس‌ جمهور بهره گیری بهتر از اندیشه نسل جوان را از اهداف دولت دوازدهم برشمرد و با تاکید بر اینکه ‏با تمام توان برای تحقق وعده های انتخاباتی تلاش خواهیم کرد، گفت: نسل جوان باید برای حل مشکلات و ‏ساختن آینده به صحنه بیاید.‏

معاون اقتصادی وزیر کشور از عمل به تعهد اعضای کنسرسیوم بانکی شرکت پدیده خبر داد.بابک دین پرست از اقدام مثبت اعضای کنسرسیوم بانکی ویژه شرکت پدیده، برای واریز حدوداً ٢٠ درصد از قدرالسهم معین و ابلاغی خبر داد. رییس کارگروه ویژه پیگیری مسائل شرکت پدیده، با اعلام این خبر افزود: همانگونه که قبلا نیز اعلام شده بود، پس از آن‌که بانک‌های صادرات، تجارت و ملت، مجموعاً نسبت به پرداخت مبلغ ۵٣٠ میلیارد ریال به حساب ویژه سندیکا اقدام نموده بودند، طی روزهای اخیر دو بانک سپه و شهر نیز با تخصیص مجموعاً ٢٠٠ میلیارد ریال، موجودی حساب مذکور را به ٧٣٠ میلیارد ریال ارتقا دادند.

123.png

رییس دفتر رییس جمهور با حضور در منزل استاد جمشید مشایخی در فضایی صمیمی با این هنرمند برجسته حوزه سینما و تلویزیون دیدار و گفت وگو کرد.محمد نهاوندیان در این دیدار که یکشنبه شب انجام شد، با تجلیل از فعالیت های شاخص و طولانی مدت جمشید مشایخی در عرصه هنری و فرهنگی با بیان اینکه مفهوم هنر اخلاقی، گم شده هنر امروز جهان است گفت: سرمایه های ارزشمندی همچون استاد مشایخی که در زندگی شخصی و آثار هنری اشان، اخلاق مداری موج می زند ، جزو افتخارات فرهنگی جامعه ایران هستند.

سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در همایش هم‌اندیشی سران طوایف که با حضور جمعی از مسؤولان کشوری و استانی و سران طوایف و معتمدان شیعه و سنی سیستان و بلوچستان در حسینه عاشقان ثارالله زاهدان برگزار شد با بیان اینکه «داعش فرقی بین شیعه و سنی قائل نیست»، تاکید کرد: استکبار جهانی سرمایه‌های مادی و انسانی جامعه اسلامی را هدف قرار داده است. وی با تاکید بر اینکه داعش فرقی بین شیعه و سنی قائل نیست، اظهار کرد: استکبار جهانی دست روی نقطه‌ای گذاشته است تا سرمایه‌های مناسبی که در جامعه اسلامی وجود دارد را از بین ببرد.

ناطق نوری

نقل قول ناطق نوری درباره مسجد جمکران و خاطره‌ای از امام (ره) تکذیب شد. یک منبع نزدیک به حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری روایت منتشر شده از قول او در فضای مجازی درباره خاطره‌ای از امام خمینی (ره) پیرامون مسجد جمکران را تکذیب و تاکید کرد: چنین خاطره و نقل قولی واقعیت ندارد، ضمن اینکه چنین مباحثی در هر شرایطی در راستای تضعیف اعتقادات مردم و تخریب چهره‌های انقلابی است.

جلسه امروز هیات دولت

چند نماینده درباره ملاک‌های انتخاب اعضای کابینه دولت دوازدهم، نظر دادند. نمایندگانی از فراکسیون‌های اصولگرایان، امید و مستقلین بر جوان‌گرایی در انتخاب اعضای کابینه دولت دوازدهم تاکید کردند.

سردر شهرداری تهران

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی «محسن هاشمی» و «محمود حجتی» را گزینه‌های جدی برای شهرداری تهران دانست. الیاس حضرتی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «جدی‌ترین گزینه‌ها برای شهرداری تهران محمدعلی نجفی، حسین مرعشی، حبیب الله بیطرف، محسن هاشمی و محمود حجتی هستند که شانس دو نفر آخر بیشتر است.»

همچنین رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران گفت که انتخابات شوراها در۹ شهرستان استان تهران تایید شد.علیرضا رحیمی افزود: استان تهران دارای ۱۶ شهرستان است که روز گذشته انتخابات شوراها در ۶ شهرستان رباط کریم، قدس، پیشوا، قرچک، شمیرانات و لواسان تایید شد و امروز نیز در سه حوزه ورامین، دماوند و فیروزکوه انتخابات شوراها به تایید هیئت نظارت استان تهران رسید.

صحن مجلس

سوال ۶ نماینده از وزیر اقتصاد در دستور کار جلسه امروز مجلس قرار گرفت.در جلسه امروز سوال مرادی نماینده بندرعباس و سوال ۵ نفر از نمایندگان از وزیر اقتصاد در دستور کار امروز نمایندگان قرار گرفت که در ادامه نمایندگان از توضیحات وزیر اقتصاد قانع شدند.

نمایندگان کرد مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات تروریستی هفته گذشته تهران تاکید کردند که جریان تکفیری داعش به هیچ قوم و مذهب و ملیتی تعلق ندارد؛ بلکه همه اقوام،‌ مذاهب و ادیان در مقابل این پدیده شوم قرار گرفته‌اند.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به جلسه غیرعلنی روز یکشنبه مجلس با حضور وزرای اطلاعات و کشور گفت: کشور برای برخورد با هرگونه فعل و انفعال تروریستی از آمادگی بسیار بالایی برخوردار است.فاطمه سعیدی افزود: گزارش مبسوطی درباره دو حادثه تروریستی تهران، نحوه مقابله با حوادث اینچنینی و پیشگیری از حوادث مشابه در طول ماه های گذشته توسط بالاترین مقامات امنیتی دولت و همچنین جانشین فرماندهی سپاه به نمایندگان  ارایه شد.

توئیت مطهری

علی مطهری به حوادث تروریستی تهران واکنش نشان داد. علی مطهری با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:«مایه تاسف جهان اسلام است نیروهایی که جان خود را به آسانی فدا می‌کنند، به جای آنکه مقابل اسرائیل باشند، مردم خود را ترور می‌کنند.»

پرچم قطر

وزیرامورخارجه قطر گفت:قطر در حال حاضر به کمک‌های غذایی ایران و روسیه نیاز ندارد. محمد بن عبدالرحمان بن جاسم آل ثانی، وزیرامورخارجه قطر در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی ۲۴ روسیه از پیشنهاد تهران و مسکو برای ارائه کمک‌های غذایی به قطر خبر داد و گفت که این کشور در حال حاضر نیازی به آن ندارد. در ۵ ژوئن چند کشور عربی شامل عربستان، بحرین، مصر و امارات متحده عربی و در پی آنها یمن، لیبی، مالدیو و موریتانی و چند کشور دیگر روابط دیپلماتیک خود را با قطر به دلیل اختلاف بر سر مواضعشان با دوحه قطع کردند. همچنین نخست‌وزیر پیشین قطر درباره توطئه‌های برخی کشورهای عربی علیه ایران افشا گری کرد و گفت: عربستان به منظور ضربه زدن به ایران از طرح و توطئه‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری این هفته خود با خبرنگاران گفت: کشورهای همسایه جنوبی را به مذاکره و خویشتنداری دعوت می‌کنیم. وی در پاسخ به خبرنگاری که موضوع برجام منطقه‌ای را مطرح کرد، گفت: من برجام منطقه‌ای را نمی‌فهمم، ما یک برجام بیشتر نداریم. آنچه بین ما و ۱+۵ در بحث هسته‌ای به عنوان برجام مطرح شد موضوع خاصی است و موضوع بین کشورهای خلیج فارس مسأله دیگری است با ویژگی‌های خودش و راهکارهای خودش.

دومین نشست فصلی شورای حکام در سال ۲۰۱۷ روز دوشنبه به وقت محلی آغاز به کار کرد.در این نشست که با سخنرانی افتتاحیه یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز می‌شود موضوعات مختلف از جمله موضوع اجرای برجام در ایران و فعالیت‌های هسته‌ای سوریه مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین در جدیدترین گزارش یوکیا آمانو درباره ایران بر اساس نامه ۱۸ آوریل ۲۰۱۷ ایران به آژانس اطلاع داده است که نام راکتور تحقیقاتی آب سنگین اراک (راکتور IR-۴۰) به راکتور تحقیقاتی آب سنگین خنداب تغییر داده است. یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دومین نشست فصلی شورای حکام در سال ۲۰۱۷ با بیان اینکه آژانس به راستی‌آزمایی در ایران ادامه می‌دهد، تأکید کرد که آژانس کماکان به راستی‌آزمایی و نظارت بر تعهدات مرتبط هسته‌ای ایران ذیل برجام و مطابق با اقدامات مربوط به پادمان‌های آژانس ادامه می‌دهد.

دیدار اعضای ستاد حقوق بشر با رییس قوه قضاییه

آملی‌لاریجانی درباره اعطای مرخصی به زندانیان در آستانه لیالی قدر بخشنامه ای صادر کرد.آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه با صدور بخشنامه‌ای به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور دستور داد تا به زندانیان محکوم با رعایت شرایط و اخذ تامین مناسبت ۱۵ روز مرخصی داده شود.

رییس کل دادگستری هرمزگان از  دستگیری ۵ نفر از عوامل مرتبط با گروه تروریستی داعش در بندر جاسک خبر داد.حجت‌الاسلام و المسلمین محمدصادق اکبری عنوان کرد: در روزهای گذشته تعداد ۵ نفر از عواملی که مرتبط با گروه تروریستی داعش بودند در بندر جاسک دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند و پرونده این افراد در جریان رسیدگی است و در آینده نزدیک حکم قطعی در مورد آنان صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار