پیش فروش سریال در سایت لوتوس پلی
چند روز پیش محمد صراف رئیس انجمن صنفی VOD و IPTV موضع سختی در قبال عرضه «شهرزاد 2» در سایت لوتوس پلی گرفت. او این سایت را متعلق به صاحبان سریال «شهرزاد» دانست و پخش این مجموعه را در سایت‌هایی به جز سایت‌های تاییدشده از سوی انجمن صنفی VOD و IPTV غیر قانونی دانست. با این‌حال به نظر می‌رسد این موضوع چندان از سوی عوامل «شهرزاد» جدی گرفته نشده و با پخش اولین تصاویر از این مجموعه باز هم سایت لوتوس‌پلی به عنوان عرضه‌کننده آن معرفی شده است.
کد خبر: ۴۴۱۵۱۰
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹ 14 June 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از آی سینما، چند روز پیش محمد صراف رئیس انجمن صنفی VOD و IPTV  موضع سختی در قبال عرضه «شهرزاد 2» در سایت لوتوس پلی گرفت. او این سایت را متعلق به صاحبان سریال «شهرزاد» دانست و پخش این مجموعه را در سایت‌هایی به جز سایت‌های تاییدشده از سوی انجمن صنفی VOD و IPTV  غیر قانونی دانست. با این‌حال به نظر می‌رسد این موضوع چندان از سوی عوامل «شهرزاد» جدی گرفته نشده و با پخش اولین تصاویر از این مجموعه باز هم سایت لوتوس‌پلی به عنوان عرضه‌کننده آن معرفی شده است.

«شهرزاد 2» قرار است از 29 خرداد توزیع شود و به تازگی پیش فروش آن نیز آغاز شده؛ به نظر می‌رسد صاحبان این اثر تصمیم گرفته‌اند خودشان توزیع و پخش آن‌را در فضای مجازی به عهده بگیرند. در واقع بار اصلی توزیع اینترنتی این مجموعه قرار است به دوش سایت لوتوس‌پلی باشد که به گفته محمد صراف رئیس انجمن صنفی VOD و IPTV متعلق به عوامل «شهرزاد» است. امروز نیز همین سایت در انتهای ویدیویی که با عنوان «اولین سکانس از شهرزاد 2» منتشر شد برای خرید این مجموعه معرفی شد، در حالی که صراف چند روز پیش ارائه این سریال در سایت لوتوس‌پلی را غیر قانونی دانسته بود.

صراف درباره‌ عرضه اینترنتی «شهرزاد 2» گفته بود: «سایت لوتوس‌پلی مجوز قانونی VOD یا IPTV از سازمان صدا و سیما و مؤسسه‌ رسانه‌های تصویری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ندارد. بنابراین اگر سریال «شهرزاد» از این سایت یا هر سایتی غیر از سامانه‌های دارای مجوز VOD و IPTV منتشر شود، غیرقانونی است و طی مذاکراتی که با نهادهای ذی‌ربط داشته‌ایم اقدامات قانونی لازم پیش‌بینی شده است.»

البته به گفته او عوامل این مجموعه با سایت‌های تایید شده از سوی این انجمن و شرکت‌های VOD مذاکراتی داشته‌ اما به نتیجه نرسیده‌اند. صراف در این‌باره نیز این‌طور توضیح داده بود: «پیش از این صنف VOD و IPTV در نامه‌ای از تهیه‌کننده‌ سریال «شهرزاد» درخواست کردند که وارد مذاکره شوند و برای انتشار این سریال در سامانه‌های قانونی ایران قرارداد منعقد شود. مذاکراتی هم از قبل انجام شده که ظاهرا به نتیجه‌ نرسیده و قصد دارند روی سایت لوتوس‌پلی که سایت خودشان است سریال را منتشر کنند.»

در نهایت با توجه به این‌که عوامل «شهرزاد» با سایت دیگری برای ارائه اینترنتی آن به توافق نرسیده‌اند و پیش فروش این مجموعه در لوتوس‌پلی آغاز شده، احتمالا باید منتظر واکنش قانونی انجمن صنفی VOD و IPTV  بود که ممکن است بر روند پخش اینترنتی این مجموعه اثر بگذارد. اتفاقی که می‌تواند ضرر مالی بسیاری را برای صاحبان این سریال به همراه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار