مدیحه سرایی در کرمان
دبیر جشنواره مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی از برگزاری این جشنواره در جنوب استان کرمان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 07 June 2015
حجت الاسلام سید احمد حسینی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و دبیر جشنواره مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی گفت: در افتتاحیه و اختتامیه جشنواره مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی، مراسمی چاووشی خوانی به صورت نمادین برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه جنوب کرمان امسال نخستین سالی است که جشنواره مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی را برگزار می کند، گفت: یکی از مهم ترین اقدامات ما در مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره برگزاری مراسم نمادین چاووشی خوانی به سبک گذشتگان در بدرقه و استقبال از کاروان های زیارتی رضوی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان توضیح داد: به منظور تخصصی برگزار شدن جشنواره مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی، رییس کانون مداحان جنوب کرمان به عنوان دبیر تخصصی این جشنواره منصوب شده است ضمن اینکه اتاق فکر جشنواره به منظورتبیین راهکارهای کیفی سازی هم تشکیل شده است.

حسینی با اشاره به تشکیل کمیته پژوهشی جشنواره و پرداختن علمی به موضوع جشنواره، گفت: تمام آثار دریافتی به دبیرخانه روی لوح فشرده قرار می گیرد و به ادارات ارشاد سراسر کشور ارسال می شود.

جشنواره مدیحه سرایی و چاووشی خوانی رضوی از سری برنامه های سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که در جنوب کرمان برگزار می شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام و آگاهی از نحوه شرکت در هر یک از برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) می‌توانند به سایت سه زبانه «شمس توس» به نشانی www.shamstoos.ir مراجعه کنند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار