قائم مقام بنیاد شهید خراسان رضوی گفت: طرح «محبت ماندگار» ویژه دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران خراسان رضوی اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۴۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۰ 07 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی قاسم ملک‌دار در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در حوزه طرح سپاس و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران چنان که مورد توجه مقام معظم رهبری است اقدامات خوبی در بنیاد شهید صورت گرفته است.

ملک‌دار با اشاره به اینکه طرح دیدار و سپاس از خانواده‌های شهدا با زمان امام خمینی(ره) و واقعه 15 خرداد ماه سال 42 باز می‌گردد عنوان کرد: در آن زمان امام راحل(ره) از علما خواستند تا به دیدار خانواد‌ه‌های شهدا رفته و از آنها دلجویی کنند و به نشان سپاس به دیدار این خانواده‌ها بروند.

وی افزود: اما پس از این با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبر امام خمینی(ره) و آغاز جنگ تحمیلی بنیاد شهید متولی رسیدگی به امور ایثارگران شد تا کنون دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران همواره به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی بنیاد شهید بوده است.

ملک‌دار با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق دیدار با خانواده‌های شهدا و جامعه ایثارگری گفت: مقام معظم رهبری در سخنانی تأکید کرده‌اند که فعالیت فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت کم از شهادت ندارد و این کاری ارزشمند است که در راستای ترویج فرهنگی چنین متعالی اقدام کرد.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: کسانی که می‌خواهند سپاسگزار جامعه ایثارگری باشند باید ارتباط خوب و نزدیکی با این جامعه برقرار کنند و این ارتباط مستلزم آشنایی نزدیک با این خانواده‌ها است.

ملک‌دار تصریح کرد: کادرسازی و توانمندسازی منابع انسانی باید مورد توجه قرار گیرد و باید برنامه‌ها طوری صورت گیرد که افراد بازدیدکننده با خانواده‌های شهدا و ایثارگران به دانش کافی برای دیدار با این خانواده‌ها مجهز باشند.

وی افزود: برنامه‌ای با عنوان محبت ماندگار در راستای طرح سپاس در بنیاد خراسان رضوی آغاز شده است که براساس آن دستگاه‌های اجرایی استان برای دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران پای کار آمده‌اند.

ملک‌دار خاطرنشان کرد: در طرح محبت ماندگار اولویتی که در نظر گرفته شده این است که دستگاه‌های اجرایی به دیدار خانواده‌های شهدا و ایثارگران دستگاه خود رفته و با آنها دیدار داشته باشند و این کمک می‌کند تا ضمن رسیدگی به مسائل این خانواده‌ها فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نیز گسترش پیدا کند.

وی بر اهمیت بررسی مسائل ایثارگران از نزدیک تأکید کرد و افزود: بهره‌مندی از ظرفیت بالقوه همکاران و مسئولین در جامعه می‌تواند ضمن درگیر کردن آنان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت موجبات رسیدگی به مسائل ایثارگران از نزدیک نیز باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار