مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران از برگزاری آئین اختتامیه جشنواره ملی آیات«رسانه، قرآن و عترت» ۱۴تیر با حضور معاونت محترم قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش سلمان هراتی سازی خبر داد.
کد خبر: ۴۵۲۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷ 03 July 2017
به گزارش تابناک : احدجاوداني، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی آیات«رسانه، قرآن و عترت»  به همت معاونت قرآن و عترت دستگاه فرهنگ و هنر استان و با همکاری بسیج رسانه، گفت: بیش از یکهزار و ۵۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
 
وی ايجاد اشتياق و حركت عمومي براي انس با قرآن و عترت، تحکیم پیوند بین دین و رسانه با معرفی رسانه هاي برتر در خصوص  مضامین عالی قرآن و عترت، ارج نهادن به هنر معنوي ، ديني ، اسلامي ، ايراني و سنتي، ارتقای محتوا و کیفیت رسانه های( مكتوب و ديجيتال ) كشور، ایجاد رقابت مثبت و افزایش انگیزه و خلاقیت رسانه ها و توسعه ظرفیت های موجود رسانه های استان را از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره برشمرد.
 ‌جاودانی افزود: آشنایی با ظرفیت‌ها و قابلیت های رسانه های مکتوب و مجازی و بهره‌گیری از این قابلیت‌ها، جریان‌سازی و بسترسازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ بومی ،ملی و اسلامی ‌درحوزه رسانه‌های دیجیتال و مكتوب، فراهم کردن محیطی برای ‌ایجاد همدلی و هم ‌افزایی بین پدید آورندگان آثار در حوزه رسانه‌های دیجیتال، شناسایی و معرفی فضاهای مجازی فعال در حوزه قرآن و عترت به منظور سالم سازی هرچه بیشتر فضای عمومی جامعه، توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه و ابزارهای دیجیتال، حمایت از افراد و مؤسسات فعال در حوزه تولید آثار و محصولات فرهنگی و هنری دیجیتال و بستر سازی و فراهم ‌کردن زمینه لازم برای تحقق جنبش نرم‌افزاری در حوزه محتوایی فناوری اطلاعات از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره بوده است.
 
وی با بیان اینکه تلاش شده جشنواره ای با گستره ملی درحوزه رسانه جهت بهره مندی از ایده های نو در بخش ترویج قرآن و عترت برگزار شود، خاطرنشان کرد: با پایان مرحله داوری ۲۸اثر برگزیده انتخاب و ۱۴تیرماه جاری در ساری مورد تجلیل قرار می گیرند.
 
جاودانی با بیان اینکه از این تعداد هفت نفر مقام اول، هشت نفر مقام دوم   و ۹ نفر نیز مقام سوم جشنواره را از آن خود نمودند، افزود: همچنین چار نفر دیگر شایسته تقدیر انتخاب و معرفی می شوند.
 
وی با بیان اینکه آئین اختتامیه نخستین جشنواره ملی آیات«رسانه، قرآن و عترت»  از ساعت ۱۰صبح در سالن همایش سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران واقع در میدان امام خمینی(ره) ساری آغاز بکار می‌کند، گفت: حجت الاسلام حشمتی معاونت محترم قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بصیری ریاست محترم سازمان بسیج رسانه کشور بعنوان سخنران برای حضور در این آئین دعوت شدند.

تجلیل از برترین‌های جشنواره ملی آیات در ساری






منبع : شبستان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار