کد خبر: ۴۵۲۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷ 03 July 2017
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خوزستان استانی معمولی نیست؛ خوزستان یعنی امنیت و درآمد ملی؛ لذا با وجود اینکه باید نسبت به امور تمامی استان‌ها حساس باشیم، نسبت به خوزستان باید توجه ویژه‌ای داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محسن رضایی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن شهید رجائی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: زمانی که خبر دمای 53 درجه سانتیگراد در اهواز را شنیدم و متوجه شدم سریال شرایط زندگی روز به روز دشوارتر می‌شود، تصمیم به حضور در استان را گرفتم.

رضایی با بیان اینکه با ظرفیت‌های استانی نمی‌توان مشکلات خوزستان را حل کرد، اذعان داشت: باید با توان ملی برای این موضوع بسیج شد و سخت شدن زندگی در خوزستان و راهکارهای کنترل آن را باید در دستور کار داشته باشیم.

 وی عنوان کرد: مسئولان استانی طرح استانی خود را برای اشتغال زایی تدوین و به ما اعلام کنند تا بررسی‌ها و همکاری‌های مورد نیاز در این زمینه پیگیری شود.

رضایی تصریح کرد: با توجه به اینکه در 5 سال اخیر شرایط زندگی در خوزستان بسیار بغرنج شده، این مساله در جذب سرمایه‌های خارج از استان به خوزستان و در حفظ سرمایه‌ها به ویژه نیروی انسانی تأثیر گذار است و ریزش نیروی انسانی خلاق در دراز مدت تمام طرح‌ها را از بین خواهد برد.

وی افزود: ملزم هستیم قبل از اینکه مشکلات پیش بینی شده برای خوزستان ایجاد شود راهکارهای مناسبی را به منظور گذر از بحران، همین امروز برنامه ریزی کنیم؛ البته موضوع افزایش دما پدیده‌ای طبیعی و خارج از توان ماست اما باید برای هر کدام از رخدادها راهکارهایی را به منظور کاهش تاثیرات نامطلوب بر زندگی مردم ارائه دهیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام موقعیت ویژه و استراتژیک خوزستان را مورد توجه قرار داد و گفت: خوزستان استانی معمولی نیست؛ خوزستان یعنی امنیت و درآمد ملی؛ لذا با وجود اینکه باید نسبت به امور تمامی استان‌ها حساس باشیم، نسبت به خوزستان باید توجه ویژه‌ای داشت.

وی نسبت به موضوع جذب سرمایه گذاری در خوزستان تاکید داشت و اعلام کرد: باید روند دست و پاگیر صدور مجوز و دریافت استعلام را برای افزایش جذب سرمایه گذاری  در بخش خصوصی کاهش دهیم.

رضایی با بیان اینکه خوزستان باید یکی از مجهزترین استان‌های جهان می‌بود، در ارتباط با علت عدم تحقق آن عنوان کرد: اعتبارات کلانی به استان وارد شده اما از سوی دیگر به منظور توانمند سازی نیروی انسانی خلاق هزینه ای صرف نشده است.

وی در ادامه افزود: ارتقای فرهنگ اعتماد به نفس و خودباوری، عدم چشمداشت صرف به آسمان دولت و چشم انتظاری برای استخدام های دولتی، از موارد لازمه پیشرفت هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به عملیات موشکی به سوی داعش جنایتکار، خاطر نشان کرد: طی عملیات موشکی، ایران 6 موشک شلیک کرد در صورتی که توانایی شلیک 50 موشک را داشتیم، این موشک‌ها فقط به مقر داعش در شهرها خورد و با طی کردن 750 کیلومتر دقیقا به هدف اصابت کردند.

وی پرتاب موشک‌های سپاه به مقرهای داعش را یک نمونه عینی از خودباوری جوانان ایرانی در دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: اگر یکی از موشک‌ها به غیر از هدف مورد نظر اصابت می‌کرد و مردم کشته می‌شدند جنجالی را در جهان علیه ما به راه می‌افتاد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید اتفاق مهمی در خوزستان رخ دهد تا به توسعه درخور شأن برسیم، یادآور شد: در سال 1362 زمانی که فشار جنگ تحمیلی بر شهرهای ایران فوق العاده بالا گرفته بود و نیروهای هوایی به دنبال وسیله‌ای برای مقابله بودند، از لیبی لانچر گرفتیم اما بعد از گذشت 15 کارشناسان چند قطعه را دقیقا در زمان شلیک برداشته و به سفارت لیبی رفتند  و آن سال بود که برای موشک سازی اقدام کردیم و بحمدالله امروز به این صنعت بزرگ دست یافتیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام  در پایان بیان کرد: جوانان در خوزستان باید دست به زانو زده و با اعتماد به نفس و تقویت خود باوری حرکت کنند و البته مسئولان ملی و استانی نیز باید حمایت لازم را از آنان داشته باشند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار