بیش از 80 هزار داوطلب در خراسان رضوی فردا در آزمون سراسری دانشگاهها شرکت می کنند.
کد خبر: ۴۵۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲ 05 July 2017
به گزارش تابناک خراسان رضوی ، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در کنکور بیش از 80 هزار داوطلب خراسان رضوی آماده شرکت در آزمون سراسری فرداسال هزارو 396 در این استان 81هزار و 411 شرکت کننده رقابت می کنند که 47هزار و 814نفر از شرکت کنندگان را دختران و 33 هزار و 630 نفر را پسران تشکیل می دهند.

رضا صابری افزود: این تعداد در پنج گروه آموزشی شامل علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبانهای خارجه شرکت کرده اند ودر 11 شهرستان که حوزه برگزاری کنکور است آزمون می دهند.

وی گفت: کنکور گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی فردا پنجشنبه 15 تیر و گروه آزمایشی هنر عصر این روز برگزار می شود؛ زمان برگزاری کنکور دو گروه آموزشی علوم تجربی و زبانهای خارجی نیز به ترتیب صبح و عصر جمعه 16 تیر است.

معاون اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین گفت: امسال تعداد شرکت کنندگان در کنکورسراسری افزایش چشمگیر و غیرقابل پیش بینی در کشور داشته است ، 930هزار شرکت کننده در کنکور سال 96شرکت می کنند که این رقم در مقایسه با پارسال افزایش 70 هزار نفری را نشان می دهد.

وی علت این افزایش را فراهم شدن امکان شرکت دوباره در کنکور برای مقطع کارشناسی دانست و در خصوص تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور افزود: همانند پارسال 25 درصد دروسی که به صورت نهایی در پایه سوم و پنج درصد دروسی که به صورت نهایی در پیش دانشگاهی برگزار می شود در نتیجه کنکور موثر است.

دانش آموزان خراسان رضوی در کنکور سراسری سال 95 موفق به کسب چهار رتبه کشوری به شرح رتبه نخست و دوم در رشته علوم تجربی و رتبه ششم و دهم رشته علوم انسانی شدند.

خراسان رضوی بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر دانش آموز دارد که حدود 9درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تشکیل می دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار