کد خبر: ۴۵۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹ 08 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛مراسم بزرگداشت اهل قلم؛ با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امام جمعه، فرماندار و علاقمندان و اهالی قلم شهرستان توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بافق و به همت روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران همزمان با روز قلم در سالن همایش کمال الدین وحشی بافقی برگزار شد.

در ابتدا حجه الاسلام سلیمانی امام جمعه شهرستان ضمن گرامیداشت چهاردهم تیر ماه روز قلم و خیر مقدم به شرکت کنندگان در جشن قلم در سخنانی به اهمیت و جایگاه قلم در دین مبین اسلام اشاره کرد و آن را اشاعه دهنده علوم مطرح و ابزار انتقال فرهنگ معرفی کرد.
حجت الاسلام سلیمانی در ادامه جایگاه قلم را در قرآن بلند و ارزشمند برشمرد و توجه دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران به مباحث علم و استاد را ستودنی دانست.
در ادامه فرماندار بافق در سخنانی به  سابقه روز قلم اشاره و توجه مضاعف به اهل قلم را گامی در جهت ارتقای روز افزون ارزش قلم دانست وی در ادامه اظهار امیدواری کرد تا با همت و همکاری اهل قلم از سوء استفاده از حرمت قلم جلوگیری کرده نگذارند که از این ابزار انسان ساز در جهت تخریب اشخاص و شکست حرمت ها استفاده شود.
غیاثی ندوشن مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز گفت: استان یزد جزء ١٠ استان کشور است که مجوز چاپ کتاب در داخل استان را دارا می است.

زمان صدور مجوز کتاب ها، اهمیت بر فعال بودن انجمن قلم و ... از مهم ترین سخنانی بود که وی بیان نمود.
دکتر علی اکبر تشکری استاد یار گروه تاریخ دانشگاه یزد سخنران مدعو این مراسم گفت:قلم بدون صاحب قلم شی و ابزاری بیش نیست. دوران تاریخی انسان از زمانی آغاز شد که بتواند اندیشه خود را بنگارد اندیشه یک نیرویی است که روند تکوینی و تکاملی دارد و مهمترین عامل حرکت اندیشه؛  نیاز انسان است که در طول تاریخ فرم آن شاید عوض شود ولیکن هیچ زمانی حذف نخواهد شد.
در پایان دو نفر از شاعران بافق در وصف قلم اشعار خود را قرائت کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار