رئیس هیئت شطرنج استان اردبیل گفت: کلاس‌های استعدادیابی و تابستانی شطرنج با آغاز تعطیلات مدارس در تمام رده‌های سنی در استان اردبیل آغاز شد.
کد خبر: ۴۵۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶ 09 July 2017
به گزارش تابناک : هوشنگ خوش‌لحن ظهر امروز در مجمع سالانه هیئت شطرنج استان اردبیل با اشاره به تعطیلات مدارس اظهار داشت: کلاس‌های استعدادیابی و تابستانی با آغاز تعطیلات مدارس در تمام رده‌های سنی آغاز شده است و براساس روال سال‌های گذشته در محل خانه شطرنج استان با حضور مربیان آموزش‌های لازم داده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری دومین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی استان اردبیل یادواره زنده یاد استاد مجید حریری اضافه کرد: این مسابقات به مدت 6 روز با حضور شطرنج‌بازان استان با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد و استعدادهای برتر استان اردبیل در ورزش شطرنج مشخص شدند.

خوش‌لحن با اشاره به برگزاری مسابقات قهرمانی بلیتس ریتد استان اردبیل که با حضور 30 شرکت کننده متشکل از 17 ریتینگدار بین‌المللی 13 تیرماه برگزار شد، عنوان کرد: اردبیل به دلیل هم مرزی با کشور جمهوری آذربایجان تاکنون توانسته استاد برتر شطرنج را برای مدرسی به این استان دعوت کند تا سطح علمی مربیان اردبیلی را افزایش دهد.

رئیس هیئت شطرنج استان اردبیل با بیان اینکه شناسایی استعدادها از وظایف هیئت‌های ورزشی است، بیان کرد: خانواده‌ها باید برای رسیدن به این مهم پای‌کار بیایند که در این راستا خط‌مشی و مسیر را برای خانواده‌ها فراهم می‌کنیم تا به‌راحتی فرزندان خود را در کلاس‌ها ثبت‌نام کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این مجمع اظهار کرد: ظرفیت بسیار بالای در مدارس استان وجود دارد که هیچ گونه محدودیتی برای استعدادیابی این رشته وجود ندارد و اگر در بحث کمی بتوانیم این رشته را در سطح مدارس احیا کنیم از نظر کیفی هم می‌توانیم پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم.

ایوب بهتاج افزود: در سال 96 باید یک انقلاب در شطرنج استان اتفاق بیفتد که اداره کل ورزش و جوانان حاضر است تک تک مدارس استان اردبیل را به یک صفحه شطرنج و میز شطرنج تجهیز بکند و با هماهنگی آموزش و پرورش برای معلمان ورزشی دوره‌های آموزشی را برگزار کند تا دغدغه‌ای برای آموزش سطح مدارس وجود نداشته باشد.

وی نبود مسئول شهرستان‌ها را در هیئتهای ورزشی یکی از ضعفهای هیئت‌ها دانست و گفت: وجود مسئول امور شهرستان‌ها برای هیئتها لازم و ضروری است و هیئتهای ورزشی استان باید نسبت به معرفی مسئول امور شهرستان‌ها اقدام کنند تا فشار کاری از روی رئیس هیئت استان برداشته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اشاره به المپیاد زیر 16 سال شمالغرب کشور بیان کرد: با وجود تفاهم نامه‌هایی که بین استان‌های شمالغرب کشور است در قسمتی از این تفاهم نامه آمده است که استان‌ها می‌توانند از دانش و تجربه مربیان و داوران استان‌ها استفاده کنند و ما هم برای این منظورمی‌توانیم از دانش مربیان و داوران در بحث آموزش ورزشکاران و مربیان و داوران استفاده کنیم.

بهتاج بحث استعدادیابی را از ضروری‌ترین برنامه‌های هیئت‌ها برشمرد و تصریح کرد: برگزاری مسابقات در بخش‌ها و روستاها می‌تواند در استعدادیابی کمک زیادی به ورزش کند و استعدادهای نهفته در بخش‌ها و روستاها را می‌توانیم شناسایی بکنیم و این جز با برگزاری مسابقات با همکاری رابطین ورزشی در بخش‌ها و روستاها محقق نمی‌شود.

وی تبیین کرد: نباید از حوزه بانوان هم غافل باشیم و جدی گرفتن ورزش بانوان می‌تواند موثر باشد و از این توانایی باید استفاده کرد و باید برگزاری دوره‌های آموزشی برای بانوان را در همه رشته های ورزشی جدی بگیریم.





منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار