سید رضا لاله زاری، مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان یزد از ساخت ۲۶۹ منزل مددجویی در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۵۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 12 July 2017
به گزارش «تابناک یزد»؛«سید رضا لاله زاری» با بیان این که تامین مسکن مناسب برای مددجویان فاقد مسکن یکی از رویکردهای مهم این نهاد است، گفت: بیش از یک هزار و ۳۰۰ مورد ساخت، تعمیرات کلی و جزئی و تکمیل واحدهای نیمه تمام توسط کمیته امداد استان یزد از محل اعتبارات دولتی، صدقات و مشارکت‌های مردمی در سال جاری انجام می‌شود.

وی با بیان این که امسال بیش از ۱۴۲ میلیارد ریال به بخش مسکن مددجویی اختصاص یافته است، افزود: مسکن و سرپناه مناسب از جمله مهم‌ترین مسائل زندگی انسان‌ها به شمار می‌رود که تلاش داریم با ساخت، خرید، بهسازی و مقاوم‌سازی منازل خانواده‌های ساکن در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته، اقدامات شایسته‌ای را به منظور توسعه و پیشرفت این مناطق به انجام برسانیم.

وی تصریح کرد: این نهاد ساخت ۲۶۹ منزل مددجویی را برای امسال در برنامه دارد که ۲۲۴ واحد در مناطق شهری و ۴۵ در مناطق روستایی است، زیربنای هر منزل مسکونی بین ۵۰ تا ۶۰ متر مربع و سرانه در نظر گرفته شده برای هر واحد مسکونی در مناطق شهری ۲۵۰ میلیون ریال و روستایی ۱۵۰ میلیون ریال است.

لاله زاری با بیان اینکه مددجویان ساکن در شهرستان یزد بیشترین مشکل را در زمینه مسکن دارند، افزود: ۹۴۱ مورد تعمیرات کلی و جزئی و ساخت فضای جانبی، ۴۰ مورد ساخت سرویس بهداشتی و ۵۰ مورد تکمیل واحدهای نیمه‌ساز از دیگر برنامه‌های عمرانی کمیته امداد در سال جاری است.

وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد استان یزد در سال ۹۵ نسبت به یک هزار و ۱۰۵ مورد تعمیر و ساخت فضاهای جانبی، ۱۹۵ مورد ساخت، خرید و تکمیل واحدهای نیمه تمام ( ۶۵ مورد روستایی و ۱۳۰ مورد شهری) اقدام کرده است.

مدیر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد استان یزد با اشاره به لزوم مشارکت خیران در احداث مسکن مددجویان تحت حمایت، اظهار کرد: خیران می توانند با مشارکت در طرح «رضوان» که از جمله طرح ‎ های مشارکتی این نهاد است، با پرداخت کمک‎ های انسان‎ دوستانه و خیرخواهانه خودنسبت به ساخت سرپناه یا تعمیر منازل مددجویان و نیازمندان اقدام و در این عمل خداپسندانه مشارکت کنند.

به گفته لاله‌زاری، سال گذشته حدود هشت میلیارد ریال از سوی نیکوکاران استان در قالب طرح رضوان (نقد و کالا) به کمیته امداد اهدا شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار