مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه، با بیان اینکه هر ایرانی در روز ۲۰ کیلوگرم زباله تولید می‌کند، بر لزوم حفاظت از محیط زیست تاکید کرد.
کد خبر: ۴۵۸۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 12 July 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر، علیرضا گودرزی امروز چهارشنبه در همایش یک روزه، روز جهانی استفاده نکردن از کیسه های پلاستیکی که در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: زمین به عنوان مادر در متون قدیمی یاد شده است واگر کسی که روی زمین با این همه نعمات زندگی می کند قدر شناس آن نباشد، بایستی زمین را ترک کند.

وی به نعمت‌های خداوندی که در زمین در اختیار ما است مانند آب، خاک، هوا، جنگل، کوه اشاره کرد و افزود: نعمت‌های الهی امانت هایی در دست ما  هستند که باید در حفظ آن کوشا
وبه آیندگان انتقال دهیم.

به گفته مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه، لازم است همگی در راستای سالم سازی مخاطراتی که محیط زیست با آن روبرو هستیم کوشا باشیم.

وی افزود: امروز  صنعت به نوعی دارد ایجاد آلودگی  می کند و در محیط زیست دخالت می کند و نیاز است دستگاه های ذیربط  وانجمن‌ها، تشکل‌ها به سادگی از کنار این موضوع مهم گذر نکنند.

گودرزی با اشاره به بیماریهای ریوی، گوارشی، سرطانی و... که امروزه نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است گفت: ما به دست خودمان داریم سم وارد بدنمان می کنیم، به طبیعت می رویم برای تفریح اما عده ای به گونه ای با طبیعت رفتار می کنند که روا نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه هر ایرانی در روز ۲۰ کیلو زباله تولید می کند و ما آمادگی داریم با تمام ادارات تفاهم نامه برای حفظ محیط زیست لازم است همگی در راستای سالم سازی و با فروشگاه هایی که تبلیغ و تولید پلاستیک دارند، باید مذاکره کرد و لازم باشد ورود پیدا کنیم.

گودرزی در ادامه سخنانش گفت: برنامه ای با ۳۱ بخشداری داشته ایم که پای کار بیایند وهر روستا یک انجمن زیست محیطی داشته باشد تا در مواقع حوادث مانند آتش سوزی و...بسیاری از کارها را در رفع حوادث انجمن زیست محیطی  انجام دهد.

وی تاکید کرد: فرهنگ سازی و آموزش استفاده نکردن از ظروف پلاستیکی یک بار مصرف را بایستی از خودمان وخانواده هامان آغاز کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار