تولیدکنندگان ما‌ءالشعیر از شیشه‌های بی رنگ استفاده نمی‌کنند و علت این تصمیم که از تجربه تولیدکنندگان برآمده، بسیار خواندنی است.
کد خبر: ۴۵۸۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 13 July 2017
تابناک رضوی به نقل از تیتر 20 - با وجود اینکه قرن‌هاست نوشیدنی جو و ماءالشعیر در دنیا به روش‌های سنتی تولید و مصرف می‌شود، تولید صنعتی آن‌ها از قرن نوزدهم آغاز شد، آن زمان شیشه‌های ماءالشعیر شفاف بودند و باید آن‌ها را در جای خنک و تاریک نگه می‌داشتند. اما تولیدکنندگان پس از مدت کوتاهی متوجه شدند که ماءالشعیرهایی که در معرض آفتاب قرار می‌گیرند به تدریج بویی مشابه بوی اسکانک‌ (نوعی راسوی بدبو) پیدا می‌کنند.

بوی نامطبوع به این دلیل تولید می‌شود که اشعه ماورا بنفش از شیشه‌های شفاف عبور می‌کند و با ورود به مایع، ساختار اسیدی نوشیدنی می‌شکند و ترکیب آن با سولفور ترکیبی شیمیایی پدید می‌آورد که بویی مشابه بوی اسکانک دارد، بنا بر این تولیدکننده‌ها از شیشه‌های قهوه‌ای برای ساخت بطری‌ها استفاده کردند و به این ترتیب جلوی ورود اشعه ماوراء بنفش را گرفتند و ماءالشعیر را تا مدتی طولانی سالم نگه دارند اما با شروع جنگ جهانی دوم، به تدریج شیشه‌ قهوه‌ای کمیاب شد و تولیدکننده‌ها شیشهٔ سبز را جایگزین آن کردند.

این روز‌ها با پیشرفت تکنولوژی می‌توان روی شیشه‌ها را با نوعی ماده‌ محافظ در برابر اشعه فرابنفش پوشاند و به همین دلیل می‌بینیم که گاهی از شیشه‌های شفاف نیز استفاده می‌شود./نوش آنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار