وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش گفت: بحث تربیت به معنای واقعی در کلاس‌های درس اجرا نمی‌شود و هنوز تمرکزمان بر آموزش است و مدیران مدارس باید بدانند که مسئولیت اصلی نظام آموزشی مقوله تربیت است.
کد خبر: ۴۵۹۲۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴ 13 July 2017
به گزارش تابناک رضوی،به نقل از  خبرگزاری تسنیم ،فخرالدین دانش‌آشتیانی در نشست شورای اداری مدیران اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، اظهار داشت: بحث سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را با دونگاه ویژه دستورالعمل‌ها و روح حاکم برسند داشتیم و باید نسبت به برخی اصول توجه بهتری داشته باشیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.
وی افزود: در نظام آموزش و پرورش روح حاکم برسند در اولویت است و معتقدم که بحث تربیت به معنای واقعی در کلاس‌های درس اجرا نمی‌شود و هنوز تمرکزمان بر آموزش است و مدیران مدارس باید بدانند که مسئولیت اصلی نظام آموزشی مقوله تربیت است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تمام هم و غم نویسندگان کتب در متون دروس پرباری کتب است، خاطرنشان کرد: این مهم نشان از مطالب پربار در مقوله تعلیم دارد و متاسفانه به بحث تربیت به‌جز برخی ساعات درسی به مقوله تربیت توجه شده است و به‌همین دلیل بوده ناموفق بودیم.
دانش‌آشتیانی تصریح کرد: فعالیت خارج از کلاس درس اگر خارج از چهارچوب برنامه‌ریزی درسی باشد به‌ نتیجه نمی‌ر‌سد و اصل توجه بر این مهم در بحث تربیت باید در کلاس درس باشد و بهترین تربیت در این مکان اتفاق می‌افتد و این اصل باید به‌خوبی برنامه‌ریزی شده و پیاده‌سازی شود.
وی تاکید کرد: معلم مسئولیت تربیت دانش‌آموز را برعهده دارد و نه آموزش او را و این برداشت که وظیفه معاون و مسئول پرورشی بوده اشتباه است و معلم اول باید به تربیت و به تعلیم بپردازد و متاسفانه این نگاه جاری نیست و تقصیر‌ معلم هم نبوده، بلکه باید نگاه‌ غلط حاکم اصلاح شود.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه اگر بخواهیم دانش‌آموز به نگاه ایده‌آل برسد نیازمند توجه ویژه در حوزه تربیت هستیم، بیان کرد: عدم شناخت صحیح ظرفیت‌ها موجب عدم موفقیت‌ها می‌شود و باید توانایی‌ها، پتانسیل‌ها، نوع مدیریت‌ها و غیره توجه کرد.
دانش‌آشتیانی گفت: بحث ارتباط با خدا با نگاهی معنوی باید به دانش‌آموز آموخته شود و اگر این ارتباط به درستی برقرار شود ثمره آن در زندگی دانش‌آموز خواهد بود.
وی افزود: در کنار بحث ارتباط با خدا باید به بحث ارتباط با دیگران هم مورد توجه باشد و دانش‌آموزان باید به‌خوبی مهارت‌ها را بیاموزند تا در مواقع مختلف بهترین واکنش و عکس‌العمل را داشته باشند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به رابطه اجتماعی و حقوق شهروندی، گفت: دانش‌آموزان باید آموزش‌های لازم را به‌ درستی بیاموزند تا باحق و حقوق خود آشنا شوند و در کنار آن باید رابطه آشنایی با طبیعت را آموزش ببینند تا به مسائل زیست‌محیطی لطمه‌ و آسیبی نزند و دوستدار و حامی محیط‌زیست باشد.
دانش‌آشتیانی تصریح کرد: هنر و مهارت معلم آن است که این ساعت‌ها را در طرح درسش به دانش‌آموزانش ببیند و اگر این شیوه به‌صورت مشارکتی با دانش‌آموزان باشد، آن‌ها کارهای جمعی را یاد می‌گیرند و از ثمراتش بهره‌مند می‌شوند.
وی تاکید کرد: بحث مهارت‌های زندگی باید در تمام ساعات درسی با دانش‌آموزان کار شود و به این موضوع در ساعتی جدای از ساعت درسی نباید پرداخته شود و از همه مسئولان، مدیران و معلمان درخواست داریم که این اصول را در مدارس و در سر کلاس درس پیاده‌سازی کنند و اگر با این مدل به‌درستی کار کردیم نتیجه مطوب آن‌ را در تمام امورات و برنامه‌های دانش‌آموزان هم خواهید دید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار