کد خبر: ۴۵۹۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴ 15 July 2017
 به گزارش «تابناک یزد»؛مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از قرار گرفتن ۲ هزار و ۲۰۰ ملک وقفی شهر یزد در محدوده ثبت جهانی بافت تاریخی خبر داد.
 حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با تبریک ثبت بافت تاریخی شهر یزد در یونسکو و جهانی شدن این بافت زنده اظهار داشت: وقف یکی از بارز‌ترین صدقات جاریه و میراث فرهنگی است که از دیرباز در یزد وجود داشته و جایگاه استان را به لحاظ تعداد موقوفات در رتبه پنجم کشور قرار داده است.

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان یزد افزود: با توجه به فرهنگ دینی و مذهبی عامه مردم دارالعباده یزد قریب به نیمی از موقوفات استان با نیات مرتبط با پاسداشت فرهنگ عاشورا و عزاداری حضرت سید الشهدا‌(ع) به ثبت رسیده است.

وی بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و  اظهار داشت: قدیمی‌ترین سند وقفی موجود در اداره کل اوقاف استان مربوط به موقوفه جامع‌الخیرات سید رکن‌الدین است که قدمتی 710 ساله دارد و از ارزش بالایی برخوردار است.

زارع‌زاده با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد در یونسکو در تیر ماه امسال و با تاکید بر اهمیت این اقدام، گفت: دو هزار و 200 رقبه و ملک وقفی در این بافت تاریخی وجود دارد که یادگار کهن واقفین خیر اندیش این دیار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه وقف یکی از ویژگی‌های بسیار خوب انسانی است، گفت: در دین مبین اسلام تاکید زیادی بر وقف صورت گرفته و در طول سال‌های مختلف هم بسیاری از مشکلات جوامع اسلامی به وسیله موقوفات برطرف شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار