امام جمعه اردبیل :
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: ستاد استهلال استان اردبیل مجموعه نوپایی است و باید اعضای این ستاد تلاش کنند فعالیت های خود را علمی انجام دهند.
کد خبر: ۴۵۹۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 10 June 2015

به گزارش ایرنا ، آیت الله سید حسن عاملی در اولین نشست علمی رویت هلال ماه در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: احکام دینی ما مبتنی بر مصالح کلان بوده و مجموعه نوپای ستاد استهلال استان نیز باید بر مبنای این اصل فعالیت کند.

وی با اشاره به وجود سه نظریه متفاوت در زمینه استهلال ماه بیان کرد: با اینکه باید در خصوص سه نظریه ذکر شده به صورت تخصصی و علمی بحث شود ولی در هر صورت در زمینه استهلال باید از حاکم اسلامی تبعیت کرد.

عضو ستاد استهلال استان اردبیل نیز در این نشست گفت: استهلال در دین اسلام از جایگاه رفیعی برخوردار است و بیشتر اعمال دینی و شرعی بر اساس تقویم قمری می باشد.

علی غفاری افزود: استهلال ماه برای رمضان و شوال از ضرورت بالاتری برخوردار بوده و این به دلیل اجرای دقیق واجبات در این ماه ها می باشد.

وی با اشاره به آثار ادبی در خصوص آسمان ، ستارگان و ماه در فرهنگ و ادبیات کشور گفت: علاوه بر بحث های ادبی و فرهنگی ، قرآن کریم نیز ما را به تدبر در آسمان و ستارگان و ماه فراخوانده است.

وی گفت: ستاد استهلال کشور در سال 81 راه اندازی شده و این ستاد در سال 88 در استان نیز راه اندازی و فعالیت خود را به صورت رسمی از سال 92 آغاز کرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار