عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس تا پایان مردادماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۴۵۹۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹ 15 July 2017
تابناک رضوی به نقل از جارستان: اسدالله عباسی صبح امروز در رودسر با اشاره به پیچیدگی‌های موجود در فرایند جذب و سازمان‌دهی معلمان حق‌التدریس کشور، اظهار کرد: با توجه به پیچیدگی‌ها و گستردگی کار در ساماندهی معلمان حق‌التدریس نیازمند دریافت نظریه‌های کارشناسی در کمیته آموزش‌وپرورش و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هستیم.

وی بابیان اینکه در راستای تصمیم سازی و تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس نظرات کارشناسی کافی نبود، افزود: به علت تنظیم اعتبارات و بودجه که مغایر با ردیف‌های بودجه نباشد و همچنین با توجه به اینکه این تصمیم بار مالی برای دولت نداشته باشد تصمیم‌گیری درباره معلمان حق‌التدریس به طول انجامیده است.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: آمار و ارقامی که در رابطه با معلمان حق‌التدریس در کشور وجود داشت، ضدونقیض بود که ازنظر ما قابل تصمیم‌گیری نبود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اکنون شفافیت بیشتری صورت گرفته و نظرات کارشناسی مختلفی جمع‌بندی شده، افزود: امیدواریم قبل از پایان تیرماه بتوانیم تصمیم جدی بگیریم تا نیروهای حق‌التدریس، مربیان پیش‌دبستانی و آموزش‌دهنده‌ها تعیین تکلیف شوند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اعلام اینکه مردادماه کار قانونی معلمان حق‌التدریس تمام می‌شود، گفت: پس از اتمام کار قانون‌گذاری معلمان حق‌التدریس معلمان باید آموزش‌هایی را که لازم است ببینند طی کنند تا در مهرماه دچار مشکل نشویم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید از معلمان حق‌التدریس که تغییر عنوان سازمانی در سال تحصیلی جدید می‌شوند در کلاس‌های خالی تحصیلی استفاده شود.

عباسی با اعلام این خبر که معلمان حق‌التدریس در سال تحصیلی جدید در کلاس‌ها حاضر می‌شوند، گفت: ما امیدواریم که فرایند تصمیم‌گیری‌ها در طول تابستان انجام گیرد تا شرایط برای معلمان هموار شود تا دولت بتواند از شهریورماه این مصوبه مجلس را اجرا کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار