مسئول رسیدگی به امور مساجد کاشمر گفت: همزمان با دهه پایانی ماه شعبان که به نام دهه تکریم مساجد نامگذاری شده، 200 مسجد شهرستان غبارروبی می‌شود.
کد خبر: ۴۶۰۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 10 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی حجت‌الاسلام علی مشهدیان در حاشیه آئین غبارروبی مسجد فخار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: آئین غبارروبی در تمامی مساجد شهرستان با حضور هیئت امنا، امام جماعت و نمازگزاران انجام می‌شود و شرکت‌کنندگان در فضایی کاملا معنوی به غبارروبی و پاکسازی فضای داخلی مسجد می‌پردازند.

وی با بیان اینکه غبارروبی مساجد از دو دهه اخیر در کشور و در روزهای پایانی ماه شعبان و در استقبال از ماه مبارک رمضان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: امسال نیز دهه تکریم و غبارروبی مساجد با شعار آینده را با جوانانمان در مسجد بسازیم برگزار می‌شود.

مسئول رسیدگی به امور مساجد کاشمر با اشاره به شعار امور مساجد و تأکید بر توجه ویژه برای فراهم کردن زمینه حضور جوانان و نوجوانان در مساجد گفت: امیدواریم برنامه‌ریزی هیئت امنا و روحانی هر مسجد در ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای حضور فعال و پررنگ نوجوانان و جوانان در طول سال شود.

وی با بیان اینکه هدف از غبارروبی مساجد در حقیقت تکریم جایگاه مسجد است، تصریح کرد: امیدواریم در فرصت باقی مانده خدام مساجد فضا را برای حضور مومنین در ایام ماه مبارک رمضان فراهم کنند.

مشهدیان با اشاره به اینکه سال گذشته با همکاری و مساعدت یکی از نهادها در شهرستان ضمن توزیع اقلام شوینده به ارزش یک میلیون ریال برای هر مسجد در سطح شهر کاشمر و اجرای طرح ضیافت در مدت 16 شب در 16 مسجد شهر یادآور شد: رایزنی و مکاتبات لازم در این ارتباط با این نهاد در سطح شهرستان انجام شده که امیدواریم شاهد اجرای برنامه‌های سال گذشته نیز باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مساجد به صورت مردمی اداره می‌شود، گفت: کمک‌هایی که توسط مردم به مساجد می‌شود محدود است لذا سازمان‌ها و ارگان‌ها نباید از پشتیبانی و حمایت از این فضاها غفلت کنند.

مسئول رسیدگی به امور مساجد کاشمر با دعوت از همه سازمان‌ها و نهادها در پشتیبانی و کمک به مساجد افزود: مسجد مربوط به نهاد و اداره خاصی نیست بلکه مکانی برای حضور اقشار مختلف مردم است؛ لذا زمانی که افراد در این مکان‌ها برای انجام فریضه نماز حاضر می‌شوند با هم فرقی ندارند و در صفوفی به هم پیوسته اقامه نماز می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار