مدیرعامل انجمن ام.اس قوچان گفت: انجمن ام.اس قوچان دارای 65 عضو ثبت شده بوده و شهرستان‌های قوچان، فاروج و باجگیران را زیرپوشش قرار می‌دهد.
کد خبر: ۴۶۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹ 10 June 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی سکینه بابایی در گفت‌وگو با فارس در حاشیه برگزاری جشن روز جهانی ام.اس در سالن تشریفات این شهرستان اظهار کرد: برای دومین سال پیاپی مراسم روز جهانی ام.اس در این شهرستان برگزار شده و نزدیک یک سال و نیم از تشکیل این تشکل مردم نهاد می‌گذرد.

وی با بیان اینکه انجمن ام.اس قوچان در سال 93 برترین تشکل مردم نهاد در این شهرستان شناخته شد، گفت: این انجمن هم‌اکنون دارای 65 عضو ثبت شده بوده که شهرستان‌های قوچان، فاروج و باجگیران را زیر پوشش قرار می‌دهد و کمک حالی برای این بیماران است.

بابایی با یادآوری این موضوع که بیماران ام.اس عضو انجمن در زمینه دارو، تزریقات و... مورد کمک قرار گرفته و برای داروهای خارجی نیز تخفیف می‌گیرند، بیان کرد: این انجمن توانسته تسهیلات بانکی تا سقف 10 میلیون ریال با سود پایین ویژه بیماران را تهیه دیده و برای بستری در بیمارستان‌های قائم(عج) و امام رضا (ع) نیز تا سقف 4 میلیون ریال تخفیف بگیرد.

وی یادآور شد: مهم‌ترین مشکل این انجمن ایجاد اشتغال برای بیماران بوده زیرا وقتی بیمار از کار افتاده و زمین‌گیر می‌شود توان راه رفتن پیدا نمی‌کند و تأمین بیمه و شغل برای این افراد بسیار مشکل می‌شود.

مدیرعامل انجمن ام.اس قوچان با تأکید بر این موضوع که وقتی یک بیمار سر کار می‌رود اما وقتی متوجه بیماری او می‌شوند وی را از کار اخراج می‌کنند، عنوان کرد: باید در میان مردم فرهنگ‌سازی شود که این افراد نیز حق زندگی دارند و می‌توانند ازدواج کرده و بچه‌دار شوند و دید منفی را برای این بیماران کنار بگذارند.

وی تأکید کرد: استرس شناخته شده‌ترین علت این بیماری بوده و متأسفانه روز به روز درصد این بیماران در بین سن 18 تا 40 سالگی رو به افزایش است، به طوری که در همین شهرستان تعداد بیماران نسبت به سال گذشته اضافه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار