9 تماشاچی سوریه برابر 9 هزار تشویق کننده افغانستان
دیدار تیم‌های ملی فوتبال سوریه و افغانستان از سری رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ که در ورزشگاه ثامن‌الائمه مشهد برگزار شد با نتیجه 6 بر صفر به نفع سوریه به پایان رسید.
کد خبر: ۴۶۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸ 12 June 2015


فوتبال

به گزارش تابناک خراسان رضوی، در ادامه مرحله مقدماتی جام جهانی فوتبال در منطقه آسیا، تیم‌های فوتبال سوریه و افغانستان شب گذشته در ورزشگاه ۳۵ هزار نفری ثامن‌الائمه مشهد به مصاف یکدیگر رفتند.

در این دیدار رجا رافع در دقایق ۱۹ و ۳۷ و موید العجان، عبدالرزاق الحسینی، سن حریب ملکی در دقایق ۱۴، ۷۰ و ۷۵ و همچنین عمر الخربین در وقت‌‌های تلف شد گل های برتری تیم ملی سوریه را به ثمر رساندند.

این بازی با نتیجه ۶ بر صفر به نفع تیم ملی سوریه به پایان رسید.

خبرگزاری فرانسه : دیدار تیمهای افعانستان و سوریه در مشهد در مقدماتی جام جهانی فراتر از یک بازی فوتبال بود

خبرگزاری فرانسه در گزارشی از مشهد که ایرنا آن را منتشر کرد نوشت : دیدار تیمهای ملی فوتبال افغانستان و سوریه در این شهر ایران ، هرچند که برای دیگران یک دیدار مقدماتی جام جهانی 2018 بود ولی برای هواداران این دو تیم که به طور زنده این دیدار را تماشا می کردند، فراتر از یک بازی فوتبال بود.



منع شدن هردو کشور جنگ زده از سوی فیفا برای میزبانی بازیها سرازیر شدن هواداران بومی به سمت محلهای برگزاری بازیهای آنها در زمین بی طرف را دشوار ساخته و در نتیجه جو بازیها را تضعیف کرده است .
اما انتخاب مشهد یک شهر شرقی ایران که هزار پناهنده افغان در آن سکونت دارند و با ماشین تنها سه ساعت تامرز افغانستان فاصله دارد ، تضمین کننده حضور شمار درخوری از تماشاگران حداقل به عنوان هوادار یکی از دو تیم بود.
ساعت های قبل از شروع بازی هزاران افغان محلی با امید فراوان وارد ورزشگاه ثامن شده و موتور سیکلت های خود را که وسیله نقلیه ای ارزان و راحت در بین حدود سه میلیون هموطن های تبعیدشان در ایران است در بیرون ورزشگاه تل انبار کردند. برخی از آنها مسافرت طولانی تری داشتند.
نادرشاه نورضیاء راننده 48 ساله از هرات سومین شهر بزرگ افغانستان و یک شهر عمدتا فارسی زبان به خبرگزاری فرانسه گفت : ' من تنها می خواستم شاهد بازی تیم خود باشم . این بار وی به طور طبیعی به جای آوردن وسیله نقلیه خود یک تاکسی از مرز ایران برای رسیدن به ورزشگاه گرفته بود.
ولی با وجود شروع درخشان تیم ' میزبان ' این سوریه بود که در دقیقه 19 بازی با یک ضربه سر رجا رافع از فاصله نزدیک صاحب گل شد. وقتی که وی 16 دقیقه بعد خونسردانه با یک ضربه توپ را به تور دروازه چسباند و دومین گل را به ثمر رساند ، آهنگ پیروزی شش بر صفر سوریه تنظیم شد.
این نتیجه ظاهرا باعث رنجش افغانها نشد که حدود 9 هزار نفر از آنها برای حضور در ورزشگاه بلیت هایی با قیمت دویست تا پانصد هزار ریال ( 15 تا 16 دلار ) خریده بودند . آنها به جای گله و شکایت از شکست تیمشان را در سراسر بازی تشویق کرده و حتی موقع خروج از ورزشگاه بوق هایشان به بلندی زمان ورود به صدا در آوردند.

**بلند ساختن افغانستان

ولی محمد هاشمی یک مقام وزارت ورزش افغانستان و رابط هواداران که وقتی تنها یک سال داشت به ایران آمده بود،گفت : ما ثابت کردیم که حتی با جیب های خالی و شکم های گرسنه ، می توانیم مایه غرور و سربلندی افعانستان شویم . '

وی افزود : ما سی سال در ایران بودیم و خاطره های خوب و بد داریم . برای ما نتیجه بازی مهم نبود بلکه دیدن تیم ما در اینجا بسیار خوشایند بود. '

اما فجر ابراهیم سرمربی تیم ملی فوتبال سوریه بازتاب دهنده چنین دیدگاه فیلسوفانه ای نبود چرا که کشورهای غرب و عرب خلیج فارس را مسبب مشکلات کشورش می دانست و تاکید کرد که بازیهای این تیم با وجود تداوم شعله جنگ داخلی می توانست با امنیت در سوریه برگزار شود.

وی همچنین گفت : تیمش از ژاپن ، سنگاپور و کامبوج دیگر تیم های گروه پنج برای رسیدن به جام جهانی روسیه سرتر است .

وی گفت :' دمشق بسیار امن است ولی با وجود این ، انها به ما اجازه بازی در آنجا را ندادند . صرف نظر از همه اینها ، این بار نوبت ما است که به جام جهانی برویم . '

علاوه بر شمار گلها ، تفاوت دیگری که در طول 90 دقیقه بازی بین دو تیم وجود داشت شمار هواداران آنها بود. در حالی که بنا بر آمار رسمی افغانستان زیر 9 هزار هوادار داشت ، هواداران سوریه را می شد به راحتی با چشم غیر مسلح دید چرا که تعداد آنها تنها 9 نفر بود.

همه آنها از دانشگاه فردوسی از همان نزدیکی ها آمده بودند سرخوش از یک پیروزی ، پس از دمیده شدن سوت پایان بازی ، حمایت قوی آنها تحسین تیم سوریه و حمایت کادر پشتیبانی تیم را برانگیخت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
-
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۳
چقدر زیاد شدن ای افغانی نشه مثل زمان اشرف افغان باز یه نادر از کجا بیاریم بتدازشون بیرون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار