رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در مشهد خبرداد :
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در سفر به مشهد از پیگیری مطالبات کارآفرینان در شورای گفتگو کشور خبر داد.
کد خبر: ۴۶۸۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶ 28 July 2017
به گزارش تابناک رضوی مهندس سید عبدالوهاب  سهل آبادی در جلسه کمیسیون صنعت اتاق های بازرگانی خراسان و اصفهان در مشهد با بیان این مطلب گفت: مسایل ارزی، کاهش نرخ سود بانکی و مسایل مالیاتی واحدها از طریق شورای گفتگو در حال پیگیری است.
وی در عین حال خواستار پیگیری مطالبات کارآفرینان توسط تشکلهای بخش خصوصی شد.
خبر دیگری نیز حاکی است مهندسرسول یار احمدی در دیدار با رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور و رئیس و اعضای کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی استان اصفهان افزود: تقاضای پایدار برای محصولات فولادی ایجاد نشده که امیدواریم دولت دوازدهم، به ویژه با برنامه ریزی در ساخت و ساز ها، به رفع مشکلات صنعت کشور کمک کند.
وی خاطر نشان کرد: مشکل اصلی فولاد کشور عدم توازن در زنجیره تولید و پراکندگی طرح های فولاد سازی در کشور است که باعث شده واحدهای مختلف نتوانند از ظرفیت های موجود به خوبی استفاده کنند و برای رفع این مشکل نیازمند هماهنگی بین بخش های معدنی و صنایع هستیم.
وی با بیان اینکه تامین هزینه های مالی یکی دیگر از مشکلات صنایع فولاد است گفت: صنعت فولاد با وجود همه آورده هایی که برای توسعه منطقه دارد، با مشکل تامین سرمایه مواجه است چرا که راه اندازی پروژه های فولاد هم نیازمند سرمایه گذاری سنگین می باشد و هم بازگشت سرمایه و سوددهی آن زمان بر است. 
احمدی افزود: از سوی دیگر بازار سرمایه برای طرح های چند صد میلیاردی فولاد قادر به فراهم کردن نقدینگی نبوده و بانک ها نیز تمایل زیاد به ارایه تسهیلات بلندمدت به این بخش ندارند.
وی با بیان اینکه تسهیلات کوتاه مدت و با بهره زیاد، پاسخگوی نیاز صنایع نیست، اظهار کرد: امیدواریم دولت دوازدهم با سیاست های مالی و ساماندهی نرخ تسهیلات، به حل مشکل سرمایه گذاری در صنایع بزرگ از جمله فولاد کمک کند.
وی با اشاره به قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدمات داخلی گفت: استفاده از توان داخلی برای پیش برد اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است اما مشکلی که در اجرای طرح های بزرگ با آن مواجه هستیم، نبود پیمانکاران توانمند به اندازه کافی و ضعف های اجرایی و مهندسی شرکت های سازنده و پیمانکار است که گاه به خاطر تاخیر و طولانی شدن اجرای پروژه ها و مشکلات فنی، هزینه های به مراتب بیشتری نسبت به تامین نیاز از خارج، به صنایع تحمیل می شود. 
وی همچنین به اهمیت نشست های هم اندیشی در قالب تشکل های بخش خصوصی در صنعت اشاره کرد و گفت: این نشست ها باعث می شود هماهنگی میان مجموعه هایی که سرنوشت آنها به یکدیگر مرتبط است و بر سرنوشت اقتصادی کشور نیز اثرگذار می باشد بیشتر شده و با هماهنگی و مساعی مشترک، بر مشکلات صنعت سهل تر فائق آیند.
روسای خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی، صنعت و کشاورزی اصفهان و هیات همراه پس از تبادل نظر در باره مهمترین مسایل صنعت از بخش های مختلف تولیدی و طرح های توسعه مجتمع فولاد خراسان بازدید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار