وزیر اطلاعات در مشهد:
وزیر اطلاعات گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) با اشراف دقیق اطلاعاتی و حضور در صحنه مانع از به چالش کشیدن امنیت کشورمان توسط جریان‌ها و مخلان امنیت می‌شوند.
کد خبر: ۴۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷ 13 June 2015

به گزارش تابناک خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی روز گذشته در همایش «علمی و کاربری طلایه‌داران هدایت» ویژه مبلغان استان خراسان رضوی که در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، به نام‌گذاری سال به‌عنوان سال همدلی و هم‌زبانی و لزوم توجه بخش‌های مختلف نظام به این شعار اشاره کرد و گفت: سخنرانان و مبلغان باید در سخنرانی‌های خود به آیات قرآن کریم و روایات اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) استناد کنند.

وی از گروه تکفیری داعش به‌عنوان دست پرورده سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس، موساد و عربستان یاد کرد و گفت: استکبار جهانی با به‌راه‌انداختن جنگ‌های نیابتی به‌دنبال دوقطبی‌کردن کشورهای اسلامی است.

وی افزود: گروه داعش تلاش زیادی برای فعالیت و ایجاد ناامنی در ایران و ازجمله مناطق مرزی انجام داد که با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) در نیل به اهداف خود ناکام ماند.
وزیر اطلاعات در ادامه با بیان اینکه تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مدافع مواضع اصولی نظام اسلامی است، گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان در مذاکرات هسته‌ای با فصل‌الخطاب قراردادن منویات مقام معظم رهبری، به هیچ عنوان از خط قرمزها عبور نمی‌کند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بارها حمایت و اعتماد خود را از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعلام کرده‌اند و نگرانی و بی‌اعتمادی معظم له از مواضع و عملکرد طرف مقابل است.

وی ادامه داد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای مقلد و مرید رهبر معظم انقلاب هستند و قهرمانانه و هوشمندانه در مذاکرات از حق مسلم کشورمان درخصوص انرژی صلح آمیز هسته‌ای دفاع می‌کنند.


نباید با تجمع، موافقان و مخالفان را در مقابل هم قرار داد 


علوی گفت: نباید در این شرایط با فراخوان‌های تجمعات، موافقان و مخالفان مذاکرات هسته‌ای را در مقابل هم قرار داد بلکه باید در راستای منویات رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای حمایت کرد. عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: انتقادها نسبت به مسائل درصورتی ارزشمند است که توام با رعایت احترام و حرمت باشد و نباید به نام نقد حرمت‌شکنی و توهینی نسبت به افراد صورت گیرد.

وی گفت: در بحث هسته‌ای نیز متاسفانه در شرایطی که رهبری از تیم مذاکره‌کننده حمایت می‌کند برخی با سخنان و نظرهایشان به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که گویی این افراد در فرآیند مذاکرات منافع کشورمان را به بیگانگان فروخته‌اند.
همایش را ترک کنید!

حجت‌الاسلام علوی، بابیان این‌که اولویت اول سخنرانان باید تبیین آیات و روایات در زمینه‌های گوناگون باشد، ادامه داد: باید مخاطب را موردتوجه قرار داد و مطالب را بر اساس نیاز به شکلی جامعه‌شناسانه و روان‌شناختی به او منتقل کرد.

وزیر اطلاعات با تأکید بر پرهیز مبلغان از فعالیت‌هایی که اخلاق‌مداری را زیر سؤال می‌برد، اظهار کرد: باید از بیان احساسی مسائل خودداری کرد و جوانان را به سمت عقلانیت سوق دهیم تا توطئه‌های دشمنان از بین برود.

گفتنی است، با وجود اینکه از رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها برای پوشش خبری این همایش دعوت به عمل آمده بود و نمایندگان رسانه‌های گروهی استان از آغازین ساعات صبح روز جمعه در محل سازمان تبلیغات اسلامی حاضر شده بودند، با حضور وزیر اطلاعات از خبرنگاران درخواست شد تا همایش را ترک کنند که سپس مسئولان روابط عمومی وزارت اطلاعات ناهماهنگی‌ها را عامل این موضوع عنوان کردند و از خبرنگاران عذرخواهی کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار